Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2011 - 18:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med SSL certifikat / Traveler

Hvis der sidder en med værdifuld information vedr. nyere certifikater fra Geotrust og Lotus Traveler på Android og hvordan det kan løses så hører jeg meget gerne fra dig.

Dette vil naturligvis kunne være en konsulentopgave så sidder du med specifik viden så kontakt mig endelig på min mail.

Lige nu siger alle Android telefoner nemlig blot:

Traveler Security Alert.

There are problems with the server's security credentials.

The Certifiacte is not from a trusted authority.

Issued by CN=GeoTrust DV SSL CA,OU=Domain Validated SSL,O=GeoTrust Inc.,C=US.

Do you want to accept this certificate and continue?

Og selvom der svares Yes, så replikeres der ikke nye mails ned.

mvh.
Leif
Avatar billede Progu Nybegynder
13. marts 2011 - 18:54 #1
Hej Leif.
Er det et købt trusted certifikat som du har købt?

Og hvis hvor har du købt det?
Jeg går ud fra telefonerne kobles op på en exchange server?

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2011 - 19:08 #2
Ja, det er et Geotrust QuickSSL Premium og før fornyelsen var der ingen problemer men så vidt jeg kan se så er "chain of authority" ændret d. 22. juli 2010 for alle udstedelser efter denne dato som er det som giver problemet. Jeg har købt det via https://www.digitaltcertifikat.dk/ som altid.

Exchange er et fy ord hos mig.... :-) Der kobles op imod en IBM Domino Server og via Lotus Traveler
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2011 - 19:10 #3
Det skal måske nævnes at der ikke er kommet problemer på iPad (Har ikke lige en iPhone her men vil tro at der heller ikke er problemer der) og tilsyneladende heller ikke på Nokia (Har positive meldinger om at nogle brugere sagtens kan)

Samt i IE og Chrome ingen problemer
Avatar billede Progu Nybegynder
13. marts 2011 - 19:30 #4
Okay Leif, mine erfaringer er fra Microsoft Exchange, så jeg for nok desværre svært ved at hjælpe dig.

:-) men held og lykke med dit problem.

Dbh.
Mads Hvejsel
Http://produkt-guiden.dk
Avatar billede leif Seniormester
15. april 2011 - 14:35 #5
Løsningen pt. er blevet et Verisign certifikat som ikke giver nogen problemer endnu på nogen platforme