Avatar billede DaddyQuickstep Nybegynder
12. marts 2011 - 14:43 Der er 2 kommentarer

Forkert afsenderkonto angives

Jeg har 4 POP3-konti defineret i min Outlook:
Privat@mail.dk
Forening1@mail.dk
Forening2@mail.dk
Forening3@mail.dk

Privat er sat som defaultkonto/standard

Under Flere indstillinger i Internet-e-mail-indstillinger er det kontoen selv, der er angivet som Svar-e-mail

Mit problem:
Uanset hvilken af de 4 konti, der har modtaget mailen, sættes Forening1@mail.dk altid op som afsender, når jeg vælger Besvar, Svar til alle eller Videresend

Hvordan får jeg Outlook til at sætte modtagermail lig med den benyttede svar-afsender mail ?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. marts 2011 - 06:50 #1
Efter en del søgning, vis Google, kan jeg se du slet ikke er den eneste med dette problem.
Har desværre ikke fundet en løsning, men måske en lidt ulden forklaring:
Hvis det er samme konto med flere alias, som man kan have hos flere udbydere, kan der gå kuk i sagerne.
F.eks. hvis det er samme TDC konto, med flere alias, vil Outlook altid vælge samme konto til svar/besvar
Man skal så selv ændre afsenderkonto hver gang, hvis man ønsker en anden afsender.

Aner ikke om dette er rigtig, har bare fundet det via Google......
Avatar billede DaddyQuickstep Nybegynder
13. marts 2011 - 08:49 #2
Tak for den gode indsats.

Har selv forsøgt mig på Google men ikke med samme held og dygtighed som dig.

Det ser ud til, at du har fat i det rette: Det er en og samme TDC-konto med flere alias/mailadresser.

Men der må da være en løsning.