Avatar billede graf Nybegynder
10. marts 2011 - 16:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Filtrering af post til 2 mailadresser?

Hej
To af mine venner har 2 mailkonti hos Yousee. En hovedmail og så en til. De vil gerne undgå at få hinandens mails, forstået sådan, at der kun kommer mail til hver PC hvor bestemt konto er installeret. I øjeblikket får de begge alle mails, da Yousee lægger alt i én postkasse.

Er der nogen der kan fortælle om man kan filtrere mails, så der på computer 1 kun kommer mail til en bestemt masiladresse og det samme på computer 2?

Man bruger Outlook 2010 og en ældre version på PC nummer 2.

Det skulle være muligt at indstille Outlook, men jeg kender ikke proceduren :-[
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. marts 2011 - 17:10 #1
Jeg mener kun det kan gøres med office exchange. i Outlook express kunne man godt.
Avatar billede am2oft Praktikant
10. marts 2011 - 18:11 #2
I office 2003 kan man under "Regler og beskeder" oprette en regel der kun henter mail til udvalgte modtager - kender ikke office 2010

Mvh.
Avatar billede graf Nybegynder
25. marts 2011 - 03:43 #3
Vi har fundet ud af det i mellemtiden, men smid et svar am2soft, så får du dine points, og tak for indsatsen :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2011 - 07:39 #4
Det ville da ikke gøre noget hvis du gav din viden videre så andre kunne få gavn af det også?
Avatar billede am2oft Praktikant
25. marts 2011 - 10:46 #5
Hermed svar

Mvh.
Avatar billede graf Nybegynder
25. marts 2011 - 13:47 #6
Til poko1:

Jamen det vil jeg da også hellere end gerne. Der er bare det ved det, at det var mine venner som selv løste problemet, og jeg var ikke med i den proces. Så jeg ved egentlig ikke hvordan de gjorde det...
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2011 - 14:23 #7
Kunne du så ikke spørge dine venner jeg står nemlig i den situation at Microsoft ikke har løsningen.? og da vi har flere putere i familien skal vi alle have et abonement hos en udbyder for at være adskilte.
Avatar billede graf Nybegynder
25. marts 2011 - 16:42 #8
Jo da. Jeg skal gerne spørge, og vender tilbage.
Avatar billede graf Nybegynder
29. marts 2011 - 01:23 #9
Min veninde der løste problemet er ved at komme sig over en opereration, så der går lige lidt tid, men vi skal nok vende tilbage...
Avatar billede graf Nybegynder
07. april 2011 - 18:42 #10
Sorteringsregler i Outlook Express brugte jeg på følgende måde:

1. Starter Outlook Express.

2. Vælger Funktioner i menulinien, går til Meddelelsesregler og vælger Post.

3. I øverste felt  1. Vælg betingelser for reglen sættes markering ud for punktet Hvor linien Til indeholder personer.

4. I felt 2. Vælg handlingerne for reglen sættes markering ud for Hent den ikke fra serveren

5. I feltet Beskrivelse af regel skal man klikke på indeholder personer.

6. Der kommer nu et nyt vindue frem, hvor man vælger hvilke e-mailadresser man ikke vil modtage e-            mails fra.

7. Indtast én af de mailadresser som man ikke skal modtage mails fra og klik på Tilføj. Gentag det
    for hver adresse som man ikke vil modtage mails fra.

8. Klik OK to gange

Gentag denne procedure for hver computer, der benytter den fælles postkasse.

Skulle man modtage en mail, hvor begge adresser er skrevet i Til-feltet, beskrives det at den ikke vil blive hentet ned på nogen af maskinerne, men bliver på mailserveren.
Hvad Kelds Outlook angår, mener jeg at huske (han er her ikke lige nu) at man startede med at klikke på Meddelelser eller Regler, evt. Sorteringsregler, da der ikke var Funktionsknappen. Underliggende var det nogenlunde samme procedure, hvis man lige havde øjnene åbne for sproglige variationer
Jeg håber dette er forståeligt og evt. kan bruges.
Avatar billede graf Nybegynder
07. april 2011 - 18:43 #11
Vi løste det selv ikke?
Avatar billede ivarherlev Nybegynder
23. april 2011 - 13:15 #12
Hej - men hvordan undgår man at mailsene bliver hentet i Outlook 2010 ("hent den ikke fra serveren")? Så vidt jeg kan se, er det ikke en mulighed - man kan kun slette dem (til irritation for den anden, man deler kontoen med). Hvad går man???