Avatar billede Chem Nybegynder
07. marts 2011 - 22:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word 2007 vil ikke gemme nye ligninger

Hej Alle!

Jeg sidder og benytter Word 2007 til at skrive ligninger i windows xp.
Jeg er nu begyndt at gemme standardformler som ligninger, men efter et par stykker der er vellykket gemt, bliver de "ny"-gemte ligninger ikke rigtig gemt.
Efter jeg har højreklikket på ligningen og valgt "gem som ny ligning", hvilket foregår fuldstændig normalt, så kan jeg ikke vælge ligningen under standardligningerne.

Hvordan løser jeg dette?
Jeg har for 10 min. siden haft held med det?

På forhånd tusind tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. marts 2011 - 10:38 #1
Hvis du gemmer mange ligninger, vil listen blive så lang, at du ikke kan se dem alle uden at scrolle. Dem, du selv gemmer, listes øverst i alfabetisk orden. Derfor kan den nygemt ligning godt blive listet, så du ikke umiddelbart kan se den. Jeg gætter på, at du har tjekket hele listen, så det ikke er problemet.

Er par mulige forklaringer:
Ligninger, du gemmer, gemmes som "Hurtige dele". Når du vælger "Gem som ny ligning", kommer en dialogboks op. Ligningerne vises kun i listen af ligninger, hvis "Galleri" i dialogboksen står til "Ligninger". Måske du har fået gemt i et andet galleri. Det valgte galleri afgør, i hvilken liste din gemte "hurtige del" dukker op.

En anden mulighed er, at du har fået gemt ligningerne et andet sted end i skabelonen "Building Blocks.dotx", f.eks. i en skabelon, som ikke er til rådighed altid. Ligninger og andre hurtige dele gemt i "Building Blocks.dotx" eller i "Normal.dotm" er til rådighed for alle dokumenter.

Hvis du kan huske, hvad dine "bortkomne" ligninger hedder, kan du prøve at genfinde dem. Ligningerne gemmes under fanen Indsæt > "Hurtige dele". Prøv at vælge "Hurtige dele" > "Liste over dokumentkomponenter". Du kan klikke på "Navn" over listen for at sortere den alfabetisk. Find en af de "bortkomne" ligninger og tjek, hvilke egenskaber den er gemt med. Hvis problemet er, at den er gemt i et andet galleri end "Ligninger", kan du klikke på "Rediger egenskaber" og lave om på det. Hvis problemet er, at den er gemt i en anden skabelon, vil den kun være med i listen, hvis den skabelon er til rådighed som global skabelon eller som den skabelon, dokumentet er knyttet til eller hvis selve skabelonen er det aktive dokument.

Et andet tip - brug F3:
Du kan indsætte en hvilken som helst "hurtig del" via "Hurtige dele" > "Liste over dokumentkomponenter". En langt hurtigere mulighed: Indtast så meget af navnet på din "hurtige del", at det er unikt og tast derefter F3. Genvejen F3 kan bruges til alle "Hurtige dele" - og til Autotekster i tidligere versioner af Word. Du behøver dermed ikke at se et navn eller andet i en liste for at indsætte indholdet.
Avatar billede Chem Nybegynder
26. marts 2011 - 12:15 #2
Tusind tak for dit indlæg "lene-fredborg", vil du ikke sende et svar, så du kan få point?
Jeg fandt mine gemte ligninger vha. din kommentar!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. marts 2011 - 23:01 #3
Velbekomme. Godt at det lykkedes.