Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2011 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Editor og Viewer til .mdf filer

Hey Allesammen..

Jeg er lige startet på ASP.Net, og jeg skal bruge mssql databaser og det virker bare ikke for mig, men skal som sagt bruge det, så jeg vil høre om der er nogle som kender en mdf editor/viewer, fordi når jeg kopiere databasen over i APP_Data mappen, opretter det er mdf fil, og visual studio vil bare ikke åbne den, så hvis der var nogle som kunne hjælpe.. :-)

MVH Allan
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2011 - 15:49 #1
.mdf filer "åbnes" ikke.

De bruges af SQLServer og programmer forbinder til SQLServer.
Avatar billede hrc Mester
06. marts 2011 - 19:30 #2
... og du kigger lettest i dem ved hjælpe af Microsoft SQL Server Management Studio (vistnok med det grimme akronym MSSSMS). Du kan hente SQL-server og management studio i forskellige varianter her:

http://www.microsoft.com/express/Database/InstallOptions.aspx

... men det kan vist være godt at alliere dig med en SQL-kyndig som kan hjælpe dig lidt i gang.
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
17. marts 2011 - 13:46 #3
SSMS er navnet og ja du kan ikke editere eller se i disse filer uden om database serveren. Om du så bruger SSMS eller lign.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2011 - 02:00 #4
allan??
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2012 - 11:21 #5
Tak for hjælpen
Avatar billede Syska Mester
10. februar 2012 - 11:29 #6
#allan3

Det var måske mere hentydning til at du skulle tage stilling til hvem der var kommet med et accepteret svar og ikke bare selv nakke dine egne point.

mvh