Avatar billede skatka Nybegynder
28. februar 2011 - 21:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 standart programmer indstillinger.

Min søn har på hans pc leget med standart programmer indstillinger og på en eller anden mærkelig måde lavet om så alle exe programmer er blevet til word dokumenter, så når jeg starter f.eks. internet Explorer åbner Microsoft Office Word og prøver at læse programmet som et dokument.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at lave det om.
Vh Morten
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. februar 2011 - 21:51 #1
Prøv en gendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2011 - 21:55 #2
Du skal nok trykke F8 ved opstart lige efter bios og inden windows booter og her vælge "sidst kendte konfiguration ..."

Tror ikke systemgendannelse kan startes, da rstrui.exe jo vil blive forsøgt åbnet i Word ... ?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 22:13 #3
#2 Kan Windows vide om systemet ikke har virket korrekt med forkerte associationer? Sidste kendte konfiguration tjekker vel kun systemfiler?
Avatar billede skatka Nybegynder
28. februar 2011 - 22:17 #4
Hvor finder jeg rstrui.exe for prøver jeg om den ikke kan startes fra cmd.

Er der mulighed for at rede den fra en anden bruger profil som funger, eller er det "bare" at lave en ny profil til sønen?

Vh Morten
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 22:23 #5
Det ved jeg ikke lige umiddelbart.
Kan du vælge nyt job i joblisten som jeg kan her på min XP?
I nyt job skriver du kommandoen rstrui.exe.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 22:31 #6
På min maskine skal jeg skrive dette i kør:
C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui.exe
Så starter systemgendannelse
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2011 - 22:44 #7
skriv det i søg
Avatar billede skatka Nybegynder
01. marts 2011 - 07:06 #8
Det er ikke løsningen, for den vil ikke ændre i personlige indstillinger.
F8 og sidst kendte fungerende konfiguration kan heller ikke gøre noget.
Nu har jeg leget en del med den og det er lykkes mig at ænder associationer til Internet Explorer, men jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan fjerne associationer, så nu tror maskinen at alle programmer er hjemmesider. ØV.
Avatar billede skatka Nybegynder
01. marts 2011 - 07:33 #9
Hej
Sidder lige og flyver rundt i cyberspace, og der finder jeg en guide til registreringsdatabasen om hvordan jeg finder stedet for hvor jeg kan ændre associationer for programmmer og fil efternavne.
Her er jeg gået ind under .exe men her står det ikke noget om Explore

Find nøglen her:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts

Vh Morten
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. marts 2011 - 21:10 #10
Kør en reperation af windows ved at boote på skiven.
Alle updates mistes, så de skal ind igen bagefter.
Avatar billede skatka Nybegynder
01. marts 2011 - 21:29 #11
Hej

Nu har jeg løst problemet eller jeg har slettet den gamle profil og oprette en ny. Så må han bare installere de programmer som han skal bruge.

Mange tak for hjælpen alle sammen.