Avatar billede mahyar Nybegynder
28. februar 2011 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MS Sql server 2008 fejl 916

Hej

Jeg har lige afinstalleret min gamle sql server 2005 og installeret en 2008 istedetfor. I den gamle kunne jeg sagtens åbne database treeview'en med alle databaserne i. Jeg havde selvfølgelig kun adgang til min egen database.

Men i den nye kommer jeg slet ikke så lang. Jeg får en fejl 916, når jeg trykker på "Databases"

Når jeg kigger under permissions, kan jeg se at den brugernavn jeg bruger har ikke adgang til noget som helst. hvordan kan jeg give administratorrettighederne til den bruger jeg logger ind med. Måske kunne fejlen også ligge her.

Med venlig hilsen
Mahyar
Avatar billede Syska Mester
28. februar 2011 - 14:30 #1
Lyder til at du er på en shared host.

Hvilken host bruger du?

De har sikkert en guide til hvordan du får adgang når du bruger SSMS 2008 ... mindes nemlig at have set netop det her problem før, efter opgradering til 2008.

mvh
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
28. februar 2011 - 14:45 #2
Jeg mener at der er et lille issue med rettigheder, når man har "Object Explorer Details" åbent, og så klikker på "Databases". Default i 2008 vises nemlig kolonnen "Collation", som man ikke har adgang til på alle databaser, med mindre man explicit har fået rettigheder til det.

Jeg synes dog ikke lige selv jeg kan genskabe fejlen, men jeg kører også med en SQL Server 2008 R2 fuldt patchet, så det kan være de har fikset fejlen. Men jeg er 99% sikker på, at jeg før har løst præcis det problem ved simpelthen at højreklikke på kolonneoversigten i Object Explorer Details, og så fravælge Collation. Det er da et forsøg værd :)
Avatar billede mahyar Nybegynder
28. februar 2011 - 21:12 #3
Hej

(Buzzz)Jeg har surftown som min host.

(sjang)Jeg har prøvet at højreklikke på Object explorer details, men jeg synes ikke jeg kan se Collation. Har du ikke et screenshot som du måske kan sende til mig? :)
Avatar billede Syska Mester
28. februar 2011 - 21:23 #4
https://www.unoeuro.com/support/faq/14/92/

Godt nok ikke Surftown ... men samme fejl.

Måske det virker.

mvh
Avatar billede mahyar Nybegynder
01. marts 2011 - 15:41 #5
hej buzzz

jamen det hjalp :)

Sjang har godt nok også svaret rigtig. Så jeg ved ikke om I vil dele pointene :)

send et svar.
Avatar billede Syska Mester
01. marts 2011 - 16:05 #6
Deling er fint.

mvh
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
01. marts 2011 - 16:38 #7
Deling er ogås fint med mig :)