Avatar billede lunddata Nybegynder
26. februar 2011 - 18:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tildele værdi til udvalgte poster

Jeg har løbstabel med f.eks
post 1: løbsnr; distance; starttid
post 2: løbsnr; distance; starttid
post 3: løbsnr; distance; starttid
post 4: løbsnr; distance; starttid

Jeg ønsker at kunne vælge løbsnr. og gerne med knap at kunne tildele eksempelvis post 1 og 3 den samme starttid (tænker på værdien now()).
Mit spørgsmål er om hvordan jeg kan gøre det i ét hug.
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2011 - 19:03 #1
Hvis du opretter et felt i tabellen hvor du kan markere de poster, du ønsker at opdatere, kan du lave en opdateringsforespørgsel. Jeg kan ikke se, at der er andre muligheder, for hvordan skal db ellers vide, hvilke poster der er tale om.
Avatar billede lunddata Nybegynder
26. februar 2011 - 19:47 #2
Jeg kan godt se at en opdateringsforespørgsel vil kunne klare at indsætte starttid, men lige netop det at have mulighed for at vælge bestemte udvalgte poster i løbstabel hvor opdateringen skal foretages er jeg ikke helt med på.
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2011 - 19:54 #3
Som jeg skrev tidligere, er det nødvendigt at have en parameter der bestemmer, hvilke poster der skal opdateres. Du skriver kun, at du eksempelvis vil opdatere post 1 og 3, mne hvordan vil du have, at db skal kunne skelne mellem disse poster og alle andre.

I en opdateringsforespøærgsel kan du indsætte et kriterie i f.eks. et Ja/Nej felt som du markerer fordi netop denne post skal opdateres.
Avatar billede lunddata Nybegynder
26. februar 2011 - 21:22 #4
Har forsøgt at indstte kriteriet med Ja/Nej; men jeg kan ikke udvælge bestemte poster til opdatering
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2011 - 21:28 #5
1. Har du lavet dit Ja/Nej i tabellen?
2. Har du trukket det ind i din formular?
3. Hvad sker der, når du afkrydser Ja/Nej feltet?
4. Får du nogen fejlmeddelelser?
Avatar billede lunddata Nybegynder
27. februar 2011 - 09:05 #6
Efter lidt prøven frem og tilbage fik jeg det til at virke. Feltet ja/nej skulle i opdateringsforespørgselsdesignet i kriteriet sættes til Sand.
Men man skal godt nok være vågen og huske at sætte/fjerne fluebenet ved ja/nej feltet ved de enkelte poster med omtanke for at opdatere på de rigtige tidspunkter.
MANGE gange TAK for hjælpen.
Avatar billede mugs Novice
27. februar 2011 - 09:13 #7
Selv tak og tak for point.
Det gælder altid om at være nøjagtig med data. Det der kommer ud af din db, har samme kvalitet som det der kommer ind. Så forkerte input giver forkerte output.