Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 09:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kasse med hyperlink, konstant synlig

Jeg er ved at lave et dokument, hvor jeg har oprettet hyperlinks til de forskellige overskrifter.
Men jeg kunne godt tænke mig at disse hyperlinks er konstant synlige, ligemeget hvor i dokumentet jeg er, evt. i form af en "knapkasse" som er synlig hele tiden, kan det lade sig gøre ?
Et eksempel på overskrifter kunne være:
Mus
Kat
Hund

På forhånd tak!
23. februar 2011 - 10:15 #1
Du behøver ikke opfinde de dybe tallerkener igen. Den funktion, du efterlyser, findes allerede i Word.

Marker dine overskrifter med overskriftstypografierne.
Vælg Vis->Dokumentoversigt

Du har nu en liste over alle overskrifter i venstre side af skærmen.
23. februar 2011 - 10:19 #2
I Word 2010 er det på båndet Vis, marker Navigationsrude
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 10:40 #3
Tak for svaret, godt at jeg ikke er ansat hos Royal Copenhagen :-)
Smid et svar og du skal få dine fortjente point.
Avatar billede krat Nybegynder
23. februar 2011 - 10:55 #4
Hyperlink er normalt markeret med blåt og understregning, eller kan du vælge den typografi til dem så de er synlige. Men det er sikkert ikke det du mener.

Der er så vidt jeg ved nogle begrænsninger i funktionaliteten af interne hyperlinks i forhold til eksterne, der gør du sikkert ikke kommer uden om lidt kode for at kunne lægge dem på nogle knapper i en værktøjslinie.

En enkel løsning er i stedet at markere overskrifterne med bogmærker. Når du bruger funktionen gå til får du en dropdown med alle dine bogmærker i teksten lig til at vælge. Gå til kan du bare lade være at lukke, så er den ved hånden hele tiden.
23. februar 2011 - 11:25 #5
OK - du får et svar!