Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

datoformat i fletfelt (fra excel)

Vista, Office 2007.
Jeg laver etiketter (eller alm. fletbrev) med data fra excel.
En datoværdi fra excel, som er formateret dd.mm.åååå, blever overført til fletfeltet med formatet mm/dd/åååå !

Formatet i word-fletfeltet ændrer sig ikke, uanset hvilket format jeg bruger i excel.

Har nogen en løsning eller forklaring på dette ?
22. februar 2011 - 16:05 #1
Formatering af en celle i Excel ændrer ikke på cellens indhold - kun på den måde oplysninger vises på.

Når du brevfletter fra Excel til Word er det med INDHOLDET i cellerne - formateringen påvirker som nævnt ikke dette.

Løsningen er derfor at foretage en formatering af flettefelterne i Word. Når du har indsat flettefeltet med datoen, taster du Alt-F9 for at vise koden, og her tilføjer du koden, som i dette eksempel:

{DATO \@ "d MMMM yyyy"}
22. februar 2011 - 16:10 #2
.... og som du nævner i spørgsmålet denne:
{DATO \@ "dd.MM.yyyy"}
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 16:19 #3
Fedt - tak for løsningen :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 16:22 #4
Jeg er ny.
Kan jeg kun give point hvis du lægger et "svar" ?
23. februar 2011 - 10:43 #5
Hej Martin, velkommen på Eksperten.dk

For at uddele points skal der være et svar. Dette svar kan spørgeren vælge at acceptere, hvilket overfører points og afslutter spørgsmålet.

Jeg oprettede mit første indlæg som et svar, og dette har du allerede accepteret, og jeg har fået pointene for spørgsmålet.

Læs mere om håndtering af spørgsmål/svar her:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3