Avatar billede hcl33 Nybegynder
17. februar 2011 - 14:33 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

win xp pro kodet til bundkort

er der nogle af jer it experter der har en ide om dette

maskinen
er med XP PRO og nogle special prg til styring af farver i billed system

kom til ødelægge det gamle bundkort(knækkede ram holder)(man skal stå at holde ram klodser inde så køre den fint)

har skiftet bundkort ud med nøjagtig det samme som der sad
gigabyte G41M-ES2L
men den vil ikke starte op  windows logger på og de forskellige farve programmer starter op men så lukker win xp ned og genstarter

da vi fik software på cd´r skulle vi opgive serie nr på bunkort
så vi fik sendt nogle skiver vi bare skulle boote op på. og installere.

så mit spørgsmål er kan man

ændre serie nr i opstart af xp eller rette noget reg database
ved at sætte den i en anden maskine som slave harddisk

mvh
HC  (et fjols der aldrig skulle have pillet)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2011 - 14:37 #1
du kan forsøge at tage bios-klodsen fra det gamle, og sætte over på det nye (hvis det er muligt uden at lodde).
Ellers skal dit program gen-registreres - så fat i producent i så fald.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. februar 2011 - 07:51 #2
Du skal bare lave en reparer af XP og genindstallere alle opdateringer fra windows.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. februar 2011 - 07:53 #3
Du skal bruge XP indstallations skiven.
Avatar billede hcl33 Nybegynder
18. februar 2011 - 12:26 #4
hej
tak for svar , men det vil jo slette de programmer jeg har det
automatisk starter op, så det vil jeg meget gerne undgå.
trode at der var en smart måde med at sætte den i en anden pc og på den måde gå ind og rette opstarts tjek eller hvad det er den nu gør
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2011 - 12:43 #5
hvis du har serienummer på den gamle, så prøv at søge på det i registreringsdatabasen - findes det der, så kan det bare rettes til det nye (brug fx hwinfo32 til at finde serienummer).
Ellers ligger det nok (kodet) i en fil i det registrerede programs mappe - er det ikke kodet, så ret det.
Vi kan nok ikke komme det nærmere...
Avatar billede Jensen DK Novice
18. februar 2011 - 13:58 #6
Du får ikke slettet nogen programmer ved en reparer, kun automatiske opdateringer og måske grafikkort driveren.
Avatar billede hcl33 Nybegynder
18. februar 2011 - 14:07 #7
hej
har prøvet HWinfo
men den skriver ved mainboard
mainboard serial    der er den bare blank
Version  X.X

så er det jeg siger fisk
Avatar billede hcl33 Nybegynder
21. februar 2011 - 10:27 #8
hej
har nu ghostet harddisk så jeg ikke ødelægger den der virker

har prøvet at køre en rep via xp cd, så kan den starte men billed program virker ikke som jeg frygtede, så den måde kan man desværre ikke..
har snakket med firmaet der lever maskine og software
og software/xp pro embedd er kodet til bunkort og software ar sat op specielt.
skal jeg gi op og betale 490 euro for et bunkort og en ny dvd med software
Avatar billede Jensen DK Novice
21. februar 2011 - 12:36 #9
Der er nogen der prøver at tage røven på dig,med den pris, du kan da bare genindstallere det billedprogram igen, det har vel været indstaleret på et andet drev og så er det klart at det ikke virker.
Avatar billede hcl33 Nybegynder
22. februar 2011 - 09:41 #10
hej

har fået det op at køre ved at bruge paragon program hvor man sætte det ghost på ny hardware
og alt køre næsten ok men jeg kan ikke installere driver
når jeg er i enhedshåndtering og tryk opdatere driver på f.eks netværks kort sker der intet, hvad fan er der galt der
Avatar billede Jensen DK Novice
22. februar 2011 - 12:45 #11
hcl33!

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning

Du skal nok ind på prodocentens hjemmeside for at hente driveren det er ikke altid at det virker i enhedshåndtering.
Avatar billede hcl33 Nybegynder
22. februar 2011 - 16:24 #12
har prøvet med at hente nye driver fra deres hjemmeside
har også prøvet den medfølgene cd med driver. de bliver bare ikke installeret det hele køre og man genstarter men intet er installeret.

jeg kan ikke få dem installeret det jeg mente med enhåndtering er normalt kan man opdatere der inde og vælg hvilken driver eller hvor den skal finde den hene men det vil den ikke du får ikke muligheden.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. februar 2011 - 07:21 #13
Hvis du ikke får det til at virke med en reparer, så er der nok kun genindstalation af XP tilbage.
Avatar billede hcl33 Nybegynder
23. februar 2011 - 10:10 #14
hej
det kan jeg desværre ikke så ryge alle programer
jeg må bide i det sure æble og slippe de 490 euro
Avatar billede Jensen DK Novice
23. februar 2011 - 14:16 #15
Det er 3675,00kr kan du ikke selv høre at det lyder forkert, nærmest som bondefangeri.
Avatar billede hcl33 Nybegynder
23. februar 2011 - 16:28 #16
jo det vil jeg give dig ret i
men da jeg nu ikke selv kan lave det må man betale nogle der kan selv om det er mega surt for et bundkort og en dvd med software jeg allerede har
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 16:45 #17
Hvor har du købt det nye bundkort ?, har du været inde i bios og sætte alt rigtigt op ?.

da vi fik software på cd´r skulle vi opgive serie nr på bunkort
så vi fik sendt nogle skiver vi bare skulle boote op på. og installere

Hvor har du modtaget de diske fra ?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
23. februar 2011 - 16:58 #18
Du behøves da ikke at install windows forfra når det er samme bundkort??

bare sæt harddisken i også burde det køre (dog ikke hvis du har nået at formatere den)
Avatar billede hcl33 Nybegynder
23. februar 2011 - 17:41 #19
hej

Kimz

Kodak software divison europe
får vi software og hardware fra
kommer på 2 DVD-R du bare skal boote op på

bundkort er et gigabyte G41M-es2l
samme som det der sad i
har gemt bios opsætningen fra det gamle og opdateret på det nye

ohhelpme desværre det er jo det der er problemmet
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 18:13 #20
Så det er serienummeret til til Kodak softwaren du mangler, har du ikke det fra sidst installerede det ?, og står der ikke et serie nr på indpakningen, på de dvdèr du har fået.
Avatar billede hcl33 Nybegynder
24. februar 2011 - 09:13 #21
hej
problemmet er nu at alt køre
jeg kan bare ikke installere driver til det nye bundkort
hvad jeg ikke fatter.
det er som om der er noget der blokkere for installation af drivers.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2011 - 14:00 #22
drivere - du skal nok have administrator-rettigheder for at kunne indlæse drivere.