Avatar billede bas Forsker
16. februar 2011 - 10:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2003 - deling af undermapper

Hej

Ved. deling af undermapper i Outlook 2003:

Kan man ikke gøre noget smart, sådan at man ved at oprette deling på en given mappe automatisk også opretter deling
til denne mappes undermapper (børnene)?
Eller er man så nødt til selv manuelt at oprette deling på
alle de pågældende undermapper?
Man kan altså ikke oprette en automatisk nedarvning?
Er det det der står i nedenstående dokument?

http://tinyurl.com/4vqzctx

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede niller10 Nybegynder
16. februar 2011 - 21:40 #1
Den her kan løses nemmere.... Ved ikke hvorfor du vil dele børnes mapper, men det kan lade sige gøre at få en kopi af alt hvad der modtages og sendes fra en mailkonto på sammen domene, og så på en måde så konto bruger ikke kan endre i det.

Ideen kan også bruges til en form for mail arkivering..

Se linket her:
http://forum.mailexchange.co/viewtopic.php?f=12&t=23

Vh.
Niels
Avatar billede bas Forsker
18. februar 2011 - 15:29 #2
Tak for dit indlæg.
Men løsningen kræver jo så, at man er oprettet hos Mxhotel.no.
Kan det ikke lade sig gøre direkte i Outlook, uden at være tilmeldt en eller anden form for tjeneste?
Avatar billede niller10 Nybegynder
18. februar 2011 - 15:46 #3
Hej,

Jeg tror ikke du kan gøre det uden at bruge en mail tjeneste som tilbyder det på server-side.

Ved ikke hvem du bruger som mail udbyder, men hør med dem hvad de evt. har løsninger.

Bruger du en af de mange gratistjenester såsom gmail, yahoo, hotmail, online eller tilsvarende er chancerne nok ikke store for fleksibilitet...

Vh

Niels
31. marts 2011 - 16:53 #4
Hvis denne stadig er aktuel, så har jeg en tanke/forslag ???
Avatar billede bas Forsker
31. marts 2011 - 16:59 #5
Den er fortsat aktuel, så lad høre ;-)
31. marts 2011 - 21:52 #6
Ved nærlæsning - jeg forstår ikke helt hvad der er du vil ?

I M$ Outlook kan man oprette mapper/undermapper til eks. diverse emner/personer/... (og så oprette automatiske Regler der flytter en given modtaget E-mail til relevant mappe/undermappe - jeg har oprette ~25 'regler' i min Outlook på den måde...).
Men disse 'mapper' kan da ikke deles ???

Det hele ligger jo som standard i én stor *.PST fil ...
Avatar billede bas Forsker
12. april 2011 - 13:32 #7
Det er et spørgsmål om, at flere brugere har hver deres Outlook på hver deres PC.
Èn bruger har nogle mapper, som vedkommende gerne vil dele indholdet af.
Men i stedet for at skulle højreklikke og vælge Deling på hver enkelt mappe vil hun gerne kunne dele flere mapper i samme håndevending.
Outlook kører via Exchange.
12. april 2011 - 19:37 #8
...Outlook kører via Exchange... - hos dig selv ???
Avatar billede bas Forsker
13. april 2011 - 14:15 #9
Nej, hos arbejdspladsen.

Måske skal jeg bare droppe det. Det er nok ikke sådan lige til at få løst, og det er ikke vigtigt.
13. april 2011 - 19:51 #10
(Jeg ka' nemlig ikke heeeeelt gennemskue hvad det er du vil...)
Avatar billede niller10 Nybegynder
13. april 2011 - 21:00 #11
Man kan meget med Exchange, men alligevel er man begrænset :()
Avatar billede bas Forsker
26. april 2011 - 16:41 #12
Hej

Spørgsmålet er ikke længere aktuelt.
Men mange tak for jeres indlæg.

Venlig hilsen
Martin