Avatar billede zhandia Nybegynder
15. februar 2011 - 22:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Endnu et spørgsmål om køb af bærbar.

I min søgen efter den perfekte bærbar til mit behov, lurede jeg jo selvfølgelig en del indlæg igennem, men var dog ikke overbevist om hvad jeg skal vælge.
Behovet er følgende, lette til mellemtunge programmer, arbejde så den skal have en vis holdbarhed og evt. spil til børnene som CS.

Først og fremmest ønsker jeg selvfølgelig forslag til diverse modeller, men da jeg selv kigger ville det være skønt at få evt. anbefalinger på følgende:

Mærker: Der ikke knaser og larmer bare man ryster dem lidt, og er kendt for sin holdbarhed?

Type af skærm.. lcd / led anti glare eller hvad det nu hedder og hvorfor?

Type af grafikkort altså er det Nvidia eller Radeon der er førende?

Cpu ... Har hørt Intel er mere holdbar end AMD kan det passe, og er der noget med lydniveauet der?

Er der forskellige former for typer af tastetur, nogen anbefalinger?

Batteret skal det være 6 eller 8 cellet, og hvilket kan holde strøm bedst? Er der et forskel i Ampere?

Ja en masse spørgsmål, så håber der er point nok for et godt svar.

På forhånd tak
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. februar 2011 - 07:03 #1
Hejsa
Jeg ville klart vælge en bærbar med intel processor da de er bedst for tiden og har været det længe.
Du bør gå efter en computer med Intel i3 eller gerne i5 (i7 synes jeg vil være overkill).
Med hensyn til batteri så skal du bare vælge en maskine som holder strøm lang tid (det gør de omtalte typer processor det muligt).

Om det skal være radeon eller geforce er ikke så vigtigt lige nu da begge er gode.

Jeg er selv apple- mand så jeg vil naturligvis anbefale en macbbook pro, men jeg er klar over at ikke alle er klar til at slippe microsofts jerngreb.

Mange af de nye bærbar har LED-skærm og det har specielt betydning for batteritiden.

Jeg ved ikke præcis hvor stor en skærm du skal bruge (er selv mest til 13,3" hvis computeren skal være let og mobil) så jeg kan ikke anbefale helt præcis hvilke maskiner du skal vælge - dog er der her nogle mærker/modeller som jeg godt kan lide:

Lenovo Thinkpad Edge
Asus U-serien (fx Asus U36 som er meget ny eller U35 eller U31)
Acer TimelineX ( mener de hedder 3810TG, 4810TG og 5810TG- det er 13, 14 og 15").
Avatar billede zhandia Nybegynder
15. september 2011 - 20:28 #2
Lukket uden et brugbart svar !!