Avatar billede sidehawk Nybegynder
10. februar 2011 - 22:41 Der er 2 kommentarer

Hjælp til windows 7

Jeg har haft en pillefinger i min bærbar, som har slette systemadmin kontoen, så jeg nu kan ingeting (slette filer, flytte filer osv).

Nogen der ved om jeg kan oprette en ny eller om jeg skal genindstalere win 7
Avatar billede nissen2630 Novice
10. februar 2011 - 22:52 #1
kør en cmd og skriv :
Net user administrator /active:yes

Vælg skift bruger og se om der ikke er kommet en admin konto
Avatar billede bedt Nybegynder
10. februar 2011 - 23:18 #2
Boot op på din windows 7 disk og gå ind i recovery console :
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial147.html

Derefter kan du bruge den kommando som #1 skriver:
net user administrator /active:yes
Genstart, og gå ind i kontrolpaneler og opret en ny bruger. Du skal ikke bruge admin kontoen til hverdagsbrug!
Hvis dette virker, kan du fjerne admin kontoen igen med kommandoen:
net user administrator /active:no

Alternativt, kan du prøve at lave en system gendannelse.