Avatar billede telumchen Nybegynder
10. februar 2011 - 12:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deaktiver "hop-til-cursor" i word 2007

jeg er ved at læse et dokument i Word 2007 og scroller ned uden at flytte cursoren, klikker på et andet program, fx en browser og går tilbage til word-dokumentet, så hopper den op til der hvor cursoren står.

Det er voldsomt irriterende når man sidder og tab'er from og tilbage, er der nogen måde hvorpå man kan deaktivere den forfærdelige "feature"?

På forhånd tak...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. februar 2011 - 12:50 #1
Det lyder til, at det er følgende indstilling, du er generet af, og som du skal slå _fra_:

Office-knappen > kategorien Avanceret > gruppen "Indstillinger for redigering" > "Brug intelligente markører" (hedder i engelsk version "Smart cursoring", og det er min erfaring, at alle indstillingerne, der indeholder ordet "smart" er nogen, jeg finder helt og aldeles usmarte ;-)).
Avatar billede telumchen Nybegynder
10. februar 2011 - 13:15 #2
Det var også min tanke da jeg stødte på den, men det gør desværre ingen forskel selv nu her efter en restart af word :-(

Måske hvis jeg genstarter windows, jeg ved ikke lige hvor meget det er snasket til i cache.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. februar 2011 - 13:48 #3
Ændring af indstillingen skulle slå igennem med det samme, også uden at genstarte Word. Hos mig har den nøjagtig den effekt, du beskrev i første omgang.
Avatar billede telumchen Nybegynder
09. august 2011 - 08:38 #4
Det viser sig, at det ikke virker pga. en udvidelse til word som mit firma selv har udviklet, så det bliver nok svært at give generelle løsningsforslag.

Tak for svarene, jeg er sikker på andre kan bruge dem!