Avatar billede MathiasDue Nybegynder
07. februar 2011 - 15:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hyper-V Route i mellem 2 netværk

Hej derude,

Jeg har lige pt. et testmiljø kørende på min Hyper V, det virtuelle miljø består af en Windows Server, der fungere som domain controller, med DHCP osv.
men da jeg gerne vil have mulighed for at teste det hele med internet så skal jeg lave en routning imellem de virtuelle ud på det rigtige netværk, uden at serverens DHCP forstyrre den rigtige DHCP.

Virtuelt netværk - Hyper-V server - Fysisk netværk.

der er et netkort i maskinen, det er muligt at tilføje et ekstra - eller skal jeg evt. finde en router og sætte op i mellem Hyper-V og fysisk netværk.
Avatar billede kurth Nybegynder
08. februar 2011 - 09:32 #1
Du sætter et ekstra netkort i maskinen, hvorefter du i Hyper V manageren går ind i Virtual Network Manager og opretter et external network.
Dette kommer til at virke som en slags switch mellem den virtuelle maskine og det fysiske netkort.
I dine settings for den virtuelle maskine anvender du dit virtuelle netkort som netværk, og du har nu adgang til det fysiske netværk.
Hvis du har en DHCP kørende på både den fysiske og virtuelle server er du nødt til at bruge en router med DMZ - eller slå den ene DHCP fra.
Avatar billede kurth Nybegynder
08. februar 2011 - 09:37 #2
Du kan forøvrigt finde en glimrende anvisning her:

http://www.hyper-v-mart.com/HowTo/Configure_HyperV_Virtual_Network.aspx
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. februar 2011 - 16:25 #3
Hej Kurth,

Mange tak for din respons - det er da en brugbar løsning, jeg har hermed sat en firewall op og lukket for porten til dhcp og dette var løsningen, men som tak for din indsats bedes du ligge et svar :)
Avatar billede kurth Nybegynder
10. februar 2011 - 08:47 #4
svar