Avatar billede elinandersen Nybegynder
05. februar 2011 - 12:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til pc

Jeg har købt en MEDION widescreen TFT LCD 59,9 cm..
Der fulgte ingen installations cd med, og den installerer ikke af sig selv.
Hvad gør jeg?
05. februar 2011 - 12:46 #1
Velkommen til E. ...

... vi snakker altså om en SKÆRM og tilslutning til en iøvrigt virkende PC ?
Der skal da ikke noget [i]instalation CD[i] med !?!
Avatar billede 2Mida Praktikant
05. februar 2011 - 12:49 #2
Normalt skal der ikke installeres software for at få en skærm til at virke - kun hvis man skal bruge specielle egenskaber...

- kommer der slet intet billede?
- hvilken computer har du, stationær/bærbar?
- har det virket før på anden skærm?
- er skærmkablet sat korrekt i?
- dobbelt check af strømkabel, sidder det korrekt?

..Ole
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2011 - 13:19 #3
Og det kan ikke være dit grafik kort der er stået af?
Får du nogle biplyde under opstart af pc, som du ikke har fået før?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2011 - 15:41 #4
Prøv at skifte det kabel, som går fra computer til skærm.
Avatar billede elinandersen Nybegynder
05. februar 2011 - 15:43 #5
Min pc virker fint med nuværende skærm.
Hvis jeg udskifter skærmene uden at genstarte, virker MEDION fint, men når jeg genstarter siger den "no conection"
Det er en stationær pc med Windows xp
Avatar billede elinandersen Nybegynder
05. februar 2011 - 16:12 #6
Jeg har prøvet at skifte kabel
Avatar billede 2Mida Praktikant
05. februar 2011 - 16:24 #7
Med den gamle skærm sæt opløsningen ned til ex 1024/768 og frekvensen til 60hz... skift skærm og tjek lige på auto detect på den nye skærm
Avatar billede elinandersen Nybegynder
05. februar 2011 - 19:50 #8
Har ændret opløsning, som 2Mida foreslår. Kan ikke finde noget, der hedder frekvens.
Jeg har skiftet skærm og prøvet at genstarte og HURRA. Den nye skærm er stadig "på"
Men skærmbilledet er lige så lille som på den gamle.
Og ingen kommentarer om gamle koner og pc´er --tak
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2011 - 20:03 #9
Frekvens finder du inde under de avancerede indstillinger for skærm.
Kan det være begrænsninger i grafik kortet for hvor stort billede det kan lave der er problmet?
Avatar billede elinandersen Nybegynder
05. februar 2011 - 20:13 #10
Tak.
Den står på 60 hz
Avatar billede 2Mida Praktikant
05. februar 2011 - 20:26 #11
Glimrende, nu er du så på og så kan du lege med opløsninger og frekvens som beskrevet af 220661... den går åbenbart til 1920x1080, men det er ikke sikkert at dit grafikkort kan følge med ;-)

- er det den nyeste driver til dit grafikkort?
- er der ikke en auto scan på skærmen?
Avatar billede elinandersen Nybegynder
05. februar 2011 - 20:52 #12
Så virker det.
Tusind tak for hjælpen til alle
Avatar billede elinandersen Nybegynder
22. marts 2011 - 12:09 #13
Jeg satte dette spørgsmål til 200 point
Det var 2Mida, der gav mig løsningen - hvordan giver jeg pointene?
Avatar billede 2Mida Praktikant
22. marts 2011 - 12:18 #14
Jeg lægger et svar som du så accepterer... men det er vist gjort ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2011 - 16:04 #15
Du opretter et nyt spm i samme kategori hvor du skriver "Point til 2Mida" og henviser til tråden her.
Når der så er lagt svar accepterer du dette.