Avatar billede daphne Novice
04. februar 2011 - 16:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indstilling af billedfremvisnings-størrelse i XP

Her i husstanden har vi et syn som mulvarpe, og har derfor fået 'NEM-ID' tilsendt i en A4-størrelse, men min mand synes stadig han har problemer med at læse det.

Vi har indscannet A4-arket, og det ligger nu på pc'ens skrivebord.

Men hvor kan man ændre indstillingerne, så man kan få zoomet mere ind på selve billedet, så man bedre kan skelne tallene ??

Det er ikke nok bare at bruge 'minimér' eller 'maximer'-ikonerne, det bliver der ikke zoomet ind på dokumentet af.

I word f.eks. er der en mulighed for at zoome sig ind på teksten. Det er lidt samme metode, jeg efterlyser til billeder på skrivebordet.

Hvor kan man lave det som værende faste værdier for enkelte eller alle dokumenter på skrivebordet ??

På forhånd tak.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede nissen2630 Novice
04. februar 2011 - 16:32 #1
Kunne i ikke bruge Forstørelsesglasset der er indbygget i XP.

Ligger under start->Alle programmer->tilbehør->hjælp til handikappede-> forstørelsesglas
Avatar billede daphne Novice
04. februar 2011 - 17:11 #2
Er prøvet.. er et spørgsmål om, at når man klikker på dokumentet, så skal det komme op i en stor størrelse fra start af, så der spares tid.

NEM-ID har for vores vedkommende her i husstanden vist sig snarere at være en 'sk...-besværlig-ID'.. så derfor er det for at få det så nemt som muligt.

Mvh.
Gitte Daphne
04. februar 2011 - 18:11 #3
Hvilken 'Viewer' bruger du/I til det indscannede billed ?

Under hvilket OS-System ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Vandreren Novice
04. februar 2011 - 18:16 #4
Hvorfor ikke opdele den indscannede A4-side i flere billeder med nogle få kolonner pr. billedefil?

Med zoom skal du alligevel sidde og flytte billedet. Med 10 eller flere individuelle billedefiler vil det være meget nemmere at springe fra kolonne til vha. piletasterne - og skriftstørrelsen kan man selv bestemme, ud fra hvor meget der medtages i hver billedefil. :)
Avatar billede daphne Novice
04. februar 2011 - 21:44 #5
#3>
Bruger XP.

Takker for tipset mht. svar, det skal huske på fremover ;-)

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede daphne Novice
17. maj 2011 - 09:27 #6
Savner stadig nogen besvarelser, for at kunne lukke dette sprøgsmål..

Mvh.
Gitte Daphne
17. maj 2011 - 21:37 #7
... nu ved jeg ikke lige hvordan "Windows Billed- og Faxfremviser" opfører sig i den gamle XP, men når en givent foto/billed vises der kan man bruge rullen på musen til Zoom og "trække" med musen for at flytte rundt på det Zoomed udsnit... Prøv det lige...
Avatar billede daphne Novice
02. august 2011 - 16:30 #8
Takker for indlæg. Karise_jarry bedes venligst lægge en besvarelse.

mvh
Gitte Daphne
02. august 2011 - 16:49 #9
Ping...