Avatar billede lsskaarup Nybegynder
03. februar 2011 - 12:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilføje ekstra kontaktvalgmuligheder til kontaktperson

Der var engang, hvor man kunne ændre navnet på f.eks. en knap der henviser til en kontaktpersons direkte telefon. Man kunne så ændre denne til f.eks. IP-adresse.

Men jeg kan ikke finde ud af gøre det nu. Jeg kører hhv. Outlook 2010 og 2007, og tilføjelsen skal være tilgængelig for alle kontaktpersoner, ikke kun den specifikke.

Problemet er opstået fordi jeg gerne vil tilføje en ip-adresse til videokonference til en kontaktperson. Så vil jeg gerne kunne vælge Videokonference, ligesom jeg kan vægle mobil, fax, ISDN osv. osv. i Outlook
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. februar 2011 - 23:51 #1
Funktioner/formularer/udform formular.
Gælder i outlook 2003, men funktionen er sikkert også tilgængelig i 2007 og 2010.
/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. februar 2011 - 16:05 #2
Tja, det er ikke helt den jeg kiggede efter.

Hvis jeg ændre kontaktpersonsformularen, bliver det kun ændret for den enkelte kontaktperson. Samtidig ændrer den på standardvisningen, hvor jeg både har billede og andet på, og det vil jeg ikke have.

Kan jeg undgå de samtidig med at det er en ænring for alle kontaktpersonerne jeg laver?
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. februar 2011 - 01:35 #3
Det skulle være muligt at ændre standardskabelonen, og dernæst gemme den nye som standardskabelon. Herefter får den gennemslag for alle nye kontaktpersoner, oprettet derefter.
Som nævnt kender jeg kun funktionen under 2003, men det burde være muligt at vælge at gemme, så den slår igennem for alle fremtidige oprettelser, også i 2007 og 2010.
/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. februar 2011 - 19:54 #4
Sikker jeg kan bare ikke lige se hvordan
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. marts 2011 - 14:14 #5
Det kan jeg altså ikke finde ud af. Den ændre på hele layouttet, så nu har jeg faktisk en bruger, som er fu.... helt op.

Du kender ikke en visuel guide på nettet, som jeg kan holde det op imod?
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. marts 2011 - 21:34 #6
Undskyld mit fravær.
Jeg har ikke kendskab til en visuel guide, men du kan muligvis finde noget på MS´s site.
Hvis du ikke kører med roamede profiler, så kan du sikkert redde din brugers profil, hvis du omdøber hans/hendes profilmappe, og derefter lader brugeren logge på maskinen igen.
God råd: Når du skal lave sådan noget, så arbejdt i en kopi, og så først implmenter løsningen, når du er sikker på, at det virker.
Altid nemt at være bagklog.
Fandt dog lige denne tekstguide.
God læselyst.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. marts 2011 - 21:35 #7
Og så lige en ekstra gang for prins Knud og undertegnede:
http://www.southtexascollege.edu/itshelp/docs/MSOutlook_Advanced_Handbook.pdf
/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. marts 2011 - 13:59 #8
Brugeren jeg forsøgt på er nu mig selv, jeg kan godt i en periode leve med nogle mystiske ting, hvis jeg senere kan rette dem. :-)

Den ser lidt spændende ud, om end det er til en ældre version, den må jeg hellere få kigget nærmere på.
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2011 - 23:27 #9
Ja, den er næppe helt aktuel, det ligner mest en office 2003, men hvis det har været en option i en ældre udgave, så vil de fleste ting også være mulige i en nyere udgave. Kan være, at det er en anden måde, det skal gøres på i en nyere udgave, men det er sikkert stadigt muligt.
Du kan gå på som administrator, omdøbe din egen profilmappe, dernæst logge på som dig selv, så vil du sandsynligvis få oprettet en frisk profil.
Så kan du efterfølgende muntre dig med din gamle profil.
Du kan også evt. prøve at lægge en direkte mail til enten Lene Fredborg eller Erik Juul, og høre dem om de har set dit indlæg. De plejer at være ret stærke til officeprogrammerne.

/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. maj 2011 - 12:05 #10
Nå, jeg har ikke fået løst problemet, men du skal da ikke snydes for point. Smid et svar
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. maj 2011 - 09:32 #11
Det får du her. Håber, at du finder en løsning.
Lad os høre, hvis det lykkes.
/ptj_11