Avatar billede jepper1992 Mester
01. februar 2011 - 08:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan Åbner man en serial port

hey eksperten.

er i gang med et arduino projekt og er færdig med at kode og skal til at oploade til boardet, boardet er et MC-Nove.
det kan kun bruge port 9 (COM9), men kan ikke vælge den port.

tror den enten er lukket eller i brug af et andet program.
spørgsmålet lyder sådan.

hvordan tjekker jeg om porten er åben, og hvis den er lukket hvordan åbner jeg den så?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
01. februar 2011 - 08:51 #1
En COM-port er vel ikke lukket? En COM-port er ikke en port på samme måde som en HTTP eller FTP-port. En com-port er en fysisk port, som giver tal alt efter hvad for noget hardware du sætter i porten.

Jeg kan ikke se andet end at det er noget med selve Arduino-compiloren der driller dig :)
Avatar billede nissen2630 Novice
01. februar 2011 - 09:04 #2
Hent og installer dette terminal program.
http://www.mremote.org/wiki/

Så kan du teste om der er liv i din COM port
Avatar billede kentora Nybegynder
01. februar 2011 - 09:26 #3
Du skal muligvis installere en driver til den. Det var det der var problemet da jeg rodede med arduino uno for et stykke tid siden. Den skal ikke bare være tilsluttet, men arduino softwaren skal også genkende boardet, før det vil sende data..
Avatar billede jepper1992 Mester
30. maj 2016 - 08:32 #4
det virkede jeg takker :)