Avatar billede a15995 Nybegynder
29. januar 2011 - 20:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gendanne danske mappenavne...

Hej!

Jeg har flyttet Users og Program Files (x86) mappen over på en anden harddisk ved hjælp af mklink. Dette virker fint efter en række trial and errors. For at oprette et mklink, skal man kopiere og herefter slette de originale mapper.

Mit problem er, at der nu ikke findes en Brugere og Programmer (x86) mappe i min systemrod. Der findes kun originalnavnene dvs. Users og Program Files (x86).

Umiddelbart ikke den store katastrofe, men hvis nogen ved, hvordan jeg får genskabt dette, er jeg meget interesseret.

I hver folder ligger der en desktop.ini-fil med følgende indhold:

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21813

Jeg har ladet mig fortælle, at denne fortæller Windows, hvad det lokale mappenavn er (dvs. på dansk).

Det virker dog ikke...

Nogen idéer?

/Søren
Windows 7 64-bit
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2011 - 22:01 #1
det er nok et tal for hvert navn
i min
programmer (86) er det -21817
brugere er det -21813
ie et tal for hvert ord.
Avatar billede a15995 Nybegynder
27. august 2011 - 08:26 #2
Lukker denne...