Avatar billede nybrugerxxx Nybegynder
29. januar 2011 - 10:53 Der er 2 kommentarer

BLOG: Wordpress opsætning/installation, FileZilla (server via domainDirect) MAC BRUGER

Wordpress? opsætning/installation

Her er min process so far: 16.30 (i går) downloadede wordpress åbnede filen wp-config_sample.php, ændrede til de oplysninger jeg fik sendt fra domaindirect. Gemte fil som wp-config.php. Uploadede via Filezilla til min databasa. Loggede på mit site, åbnede readme og trykkede på wp-admin/install.php ...
den kom så frem med denne her fejl...

http://img813.imageshack.us/ (...)
Error: PHP is not running
WordPress requires that your web server is running PHP. Your server does not have PHP installed, or PHP is turned off.

Jeg har prøvet at oprette en ny bruger i mit kontrolpanel til min SQL server og gemme de oplysninger i config.php i stedet for de oprindelige, det hjælper ikke.

Klokken er nu 10.48. Jeg har brugt noget der ligner 15 timer på "5min guide". Jeg skal bruge det hele til at lave en blog i forbindelse med et bachelor projekt, men jeg 100% ny i det her, og har meget brug for hjælp som 'selv jeg kan forstå'.
Jeg føler lidt at jeg har kastet mig ud i et projekt jeg ikke helt kan overskue.

På forhånd tak.
Avatar billede euhp Nybegynder
02. februar 2011 - 13:50 #1
Hvorfor et link til imageshack's forside?

Og hvorfor har du ikke bestilt webhotel med PHP, når WordPress er skrevet i PHP. ;) (læs: PHP is not running). PHP er det sprog, der oftest benyttet i webbaserede opensource programmer, og det kræves at dit webhotel understøtter PHP for at kunne køre WordPress.
Avatar billede euhp Nybegynder
02. februar 2011 - 13:51 #2
... Hvorfor har du i øvrigt oprettet dette spørgsmål under Databaser > MS SQL (Microsoft SQL Server)???? Nåååå ja, Mac bruger. Du advarede os jo selv :)