Avatar billede KennethBL Nybegynder
26. januar 2011 - 23:20 Der er 6 kommentarer

Piechart over arbejdsområder fra liste

Hej

Første indlæg som registreret bruger. Jubii for mig... :-)

Jeg er begyndt at lave en oversigt over alt hvad jeg laver hver dag. Hver gang jeg har snakket i telefon, arbejdet på dit og arbejdet på dat. Det hele skriver jeg tid på, så har jeg et godt overblik. Men nu ville jeg gerne have et BEDRE overblik.

Jeg vil gerne have et pie chart, hvor jeg kan se hvor meget af min tid jeg bruger på telefon, arbejde som er betalt, arbejde som ikke er betalt og ting jeg laver for mig selv.

For at input bliver ens, og der kan laves pie chart over det, har jeg lavet en dropdown/liste, hvor man vælger hvad tiden er brugt på.

Jeg har søgt og søgt, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør... :-(

Jeg har lagt mit regneark op på en hosting side. Den ligger her:
http://www.mediafire.com/?c3a09l8zcx8hpaj

Er der en venlig sjæl eller to, der kan give sit besyv med på hvordan jeg gør?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 14:09 #1
Du skriver:

Jeg vil gerne have et pie chart, hvor jeg kan se hvor meget af min tid jeg bruger på telefon, arbejde som er betalt, arbejde som ikke er betalt og ting jeg laver for mig selv

Pr. dag, uge, måned eller...?
Hvordan kan det ud fra dine data afgøres om tiden er brugt på telefon, arbejde der skal betales, arbejde der ikke betales for og ting til dig selv?
Hvilke opgavetyper kan forekomme?
Er der nogen sammenhæng mellem det der står i kolonne C i Ark1 og Ark2!A1:A10? Hvis JA, hvad er sammenhængen?
Kan du ikke give et Kundenummer til samtlige poster, for eksempel Kunde #999, hvis det er dig selv (eller noget i den retning)?

Hvis jeg kan komme op med et forslag, hvor kan filen da sendes til?

Hans
Avatar billede duxz Nybegynder
27. januar 2011 - 15:27 #2
Jeg synes at du skulle overveje om du ikke ville have bedre brug af fx. noget 100% stablet søjlediagram eller sådan noget i stedet for kage diagrammer. Kage diagrammer er dårlige til at vise mere end én dimension, og du har flere der skal krydses samtidigt (kunde og opgave fx.).
Avatar billede KennethBL Nybegynder
27. januar 2011 - 15:32 #3
Hvis man kan sætte et kundenummer på, og dermed se hvor mange procent arbejde til hver kunde udgør, så ville det også være kanon.

Det er kun arbejdstyper i Ark2 du skal tage højde for. "Ja, Nej" og dét der, var kun et forsøg på at lave "Betalt eller ej" felt. Men det gik jeg væk fra igen. Med mindre du synes at det er essensielt for sådan et ark, så behøver jeg det ikke.

Med hensyn hvor du skal sende det hen, kan du så ikke uploade det til en file-host som f.eks. MediaFire.com hvor jeg lagde min op? Så er der andre der måske kan få gavn af den også.

Ang. hvad DuxZ siger, så kan jeg ikke umiddelbart se hvad det gør anderledes. Men kender nok bare ikke nok til det.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2011 - 15:51 #4
Hvis jeg skal arbejde videre med sagen må du komme med faktiske data, der skal afbildes. Der skal kun tages hensyn til arbejdstyper i Ark2 skriver du, men tidsforbruget anfører du for nogle opgavetyper som jeg ingen anelse har om, hvordan er relateret til opgavetyperne på Ark2. Du svarer heller ikke på mit første spørgsmål, altså om skal data kunne vises for en bestemt dag og/eller for flere dage lagt sammen. Det er dig der afgør, hvad der er essentielt for dig - det har jeg ingen som helst mening om.

Jeg er ikke kendt med det der MediaFire. Hvordan uploader man?
Avatar billede KennethBL Nybegynder
28. januar 2011 - 08:35 #5
Hej igen

Hvad er din e-mail? Så kan jeg sende dig faktiske data.

Hvad mener du i øvrigt med at jeg har angivet tid på nogle opgavetyper som du ikke kender til?

Ang. dit første spørgsmål, som jeg ikke fik svaret på i forrige kommentar, så vil jeg gerne have hvis man i en dropdown under pie-charten, kan sætte den til at vise enten:
"Kunde" (Viser hvor stor andel de forskellige opgavetyper fylder på hver kunde),
"Seneste 30 dage",
"Seneste 3 mdr",
"Seneste 6 mdr" og
"Seneste år".

Er det muligt?

Ang. MediaFire, så gå ind på Mediafire.com og klik på "Upload without login" og derefter klik på den grå knap. Så kan du tilføje filer. Efterfølgende får du et link, som du så kan sætte herind. Hvis du får mine korrekte data, så vil jeg dog sætte pris på at de ikke bliver uploadet derinde... :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2011 - 08:48 #6
Hvad mener du i øvrigt med at jeg har angivet tid på nogle opgavetyper som du ikke kender til?

Undskyld,jeg overså det der står i kolonne E.

Send til
hans.knudsensnabelamail.tele.dk