Avatar billede nikolajh Nybegynder
26. januar 2011 - 00:50 Der er 3 kommentarer

Processor Køler

Hej,
jeg fik i går mit nyt bunkort (gigabyte x58 ud5) og min i7 950 cpu, jeg er bare ikke sikker på at stock køleren køler nok??
idle temp 56 og ved 15 mins spil nærmer den sig 80 grader :S

nogen der kan anbefale en god cpu køler og evt. kølepasta?
Avatar billede chalde Seniormester
26. januar 2011 - 08:15 #1
Hvordan er dit airflow i kabinettet? Har også en god del at sige.
Men hvad er dit prisleje hvis du ender op med en ny køler?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2011 - 08:20 #2
sæt vandkøling på den
den kan købes også med 2 blæsere

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

den koster ca. 700,- og kan genbruges hvis man bruger forskellige convertere der er lige til at sætte på bundkortet - du skal bare være sikker på de findes til den

jeg har den selv og har brugt dem lige siden de kom frem - køler formidabelt

m.v.h
Avatar billede chalde Seniormester
26. januar 2011 - 08:40 #3
Ellers er der altid Corsair H50 til 565kr.
Ualmindeligt godt pris/ydelses forhold. Fjernede 20-30 grader af toppen på mit setup (i7 860 i corsair obsidian 800d).
Men 565kr er naturligvis også en god portion penge hvis en forbedring af airflowet kan løse problemet.