Avatar billede Rasmuscort Nybegynder
25. januar 2011 - 09:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kæde til åbning af mappe i nyt vindue

Hej alle i eksperter.
Hermed mit første spørgsmål på sitet:

Jeg sidder og roder med Navision i forbindelse med arbejdet, og vil gerne (hvis muligt) oprette en kæde, direkte til åbning af en mappe / genvej til en mappe.

F.eks har jeg oprettet en vare X - Til denne vil jeg gerne vedhæfte mappen med alle informationer på vare X, således at mappen/explorer åbner vinduet op med mappen, så jeg derefter kan browse rundt i filerne mappen.

Er det noget der kan lade sig gøre, så jeg ikke er nødt til at oprette kæder til hver enkelt .doc, .jpg osv. fil?
Avatar billede hrc Mester
25. januar 2011 - 09:59 #1
Hej Rasmus. Kender ikke Navision i detaljer, så jeg bliver nødt til at spørge om din opgave har noget med MSSQL at gøre.
Avatar billede Rasmuscort Nybegynder
25. januar 2011 - 10:06 #2
Programmet hedder Microsoft Dynamics NAV 5.0

Umiddelbart havde jeg troet at MS SQL var det rette punkt at oprette den under, da vores genvej til Navision hedder "MS SQL Server Option til CSIDE-Klient"

Måske er det fordi at vi får adgang til vores Navision via en hostet server? Jeg ved faktisk ikke hvad MS SQL egentligt er.

Jeg skulle så have placeret mit spørgsmål under noget andet, i stil med Database?
Avatar billede hrc Mester
25. januar 2011 - 10:28 #3
Det ved jeg som sagt ikke. Det jeg kender til Navision ligger tilbage i 90'erne.

I Navisions side om varen vil du have en genvej til kataloget hvor de relaterede filer ligger. Det lyder umiddelbart ikke som noget med databaser, men nærmere som en Navision tilpasning.

Mon ikke dette link vil kunne give dig mere feedback: http://dynamicsuser.net/forums/18.aspx