Avatar billede Carthe Nybegynder
24. januar 2011 - 15:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af Regler ved brevfletning (tomt felt)

Jeg skal flette fra en adresseliste jeg har liggende i Excell indeholdende:

c/o /afd.
navn
adr.
post
by

Da ikke alle mine adresser har en C/o eller afd. vil jeg gerne at den ikke sætter et felt ind og at feltet er tomt.

i min adresseliste har jeg lavet et - de steder der ikke er afd. og det ser skisme grimt ud med

Jens Jensen
-
jenssen Alle 100
9000 københavn

hvordan får jeg defineret at den springer det felt over.
på forhånd mange tak
24. januar 2011 - 15:46 #1
Slet den bindestreg i Excel. - Søg og Erstat!

Standard i Word er - at linien springes over, hvis der ikke er indhold i feltet.
Avatar billede Carthe Nybegynder
25. januar 2011 - 11:07 #2
Hej Erikjuul

Tak for dit svar og det løser også delvis mit problem.
Såfremt jeg bruger data fra mit "hovedark",
Men da jeg har lavet nye "under" ark med kæder fra hovedarket vil der stå et 0 hvis jeg efterlader cellen tom.Dette er grunden til jeg brugte - (bindestreg)
har du også en løsning på dette?

jeg bruger mine underark grupperet i årgange da det ellers bliver rimelig omfattende.
Avatar billede Carthe Nybegynder
25. januar 2011 - 11:34 #3
Jeg løste det ved at smide et mellemrum ind istedet for -

TAKKER !!