Avatar billede bais Juniormester
23. januar 2011 - 22:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 premium 64 bit

Hej

Jeg har et bundkort Asus p7p55d-e lx , hvor jeg kører windows 7 64 bit.

Der er et problem lige når windows er ved og starte op så er det en scratch lyd, lydkortet er integreret på bundkortet , hvad kan være galt her ,er der generelt lyd problemer med windows 7 premium 64 bit eller er det lydkortet ?

Hvad kan jeg prøve her ?

Mvh Bais
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2011 - 08:11 #1
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=DfyAB26HiDpiiu8f

der ligger 2 drivere heinde

Version 6.0.1.8700a

eller

Version 6.0.1.7500
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2011 - 08:44 #2
Hvis ikke du har gjort det, så installere chipset driveren først og derefter de andre.
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=DfyAB26HiDpiiu8f
Avatar billede bais Juniormester
24. januar 2011 - 09:48 #3
Nu har jeg fået bygget maskinen en stationær af en shop, og han har taget chipset driveren først, og derefter Audio driveren osv, men jeg ved ikke hvad udgave det er om det bare er dem fra cden.

Kan man bare tage chipset driveren igen og Audio igen de nyeste oveni eller hvordan ?

Lyden kommer lige etfter starter windows op står på skærmen så lige inden det rigtige skærmbillede kommer tick(tuck) lige som om når du slutter strøm til,Jeg har ikke den lyd på min bærbar.

Det skal der vil ikke være eller er der problemer med windows 7 64 bit premium ?

Jeg har fundet dette på Asuses forum .

Posted:1/11/2011 5:37:00 AM # 3

I believe that I have fixed it by re-installing Windows and the Asus drivers with a different driver order. Chipset->GPU->Audio->everything else... It seems perfect now. After two days of pops and crackles my music sounds great :-)

Nu kan det godt være jeg spørger dumt ,men hvad er gpu ?
Mvh Bais
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2011 - 10:00 #4
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2011 - 10:56 #5
Kan man bare tage chipset driveren igen og Audio igen de nyeste oveni eller hvordan
Ja, det kan man.

Som regel er der en driver cd med bundkort/pc.
Den har div. drivere i xx version og opdateres selvfølgelig ikke.
Derfor er det en god idè at gå på producentns hjemme side og tjekke for apdatere drivere af nyere dato/version, da disse opdatere drivere indeholder rettelser eller tilføjelser i forhold til den oprindelige version.

Så hvis du er usikker på, at alle er installeret, så installere blot fra hjemmesiden - i uheldigste fald vil den sige, at det er samme version du vil installere og om du vil fortsætte.
Avatar billede bais Juniormester
24. januar 2011 - 10:56 #6
Kunne jeg prøve og tage chipsetdriveren, den nyeste og Grafikort driveren og Audio og bare lægge dem oveni det der er installeret i forvejen ?, jeg har sat højtalerne til på den grønne lime farve,

Eller hvad forsøger vi ?

Mvh bais
Avatar billede bais Juniormester
24. januar 2011 - 11:14 #7
Jeg prøver lige og høre nede i shoppen senere idag , men ellers er det vel det vi gør at tage chipsetdriveren igen grafikkortdriveren igen og audio driveren igen ?

Kan det være bundkortet det er galt med , da Lydkortet er integreret på Bundkortet ?

Den burde vel ikke sige en lyd ?, Lyden kommer lige etfter starter windows op står på skærmen så lige inden det rigtige skærmbillede kommer tick(tuck) lige som om når du slutter strøm til.
Jeg er meget perfeksionistisk,det er vel ikke meningen der skal være en lyd der ?

Mvh Bais
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2011 - 11:58 #8
Standardiserede farvekoder stik og hvad det er:
GRØN
Linjeudgang. Kan have et symbol med en
pil ud fra porten eller øretelefoner. Normalt
vil man tilslutte højttalere i stikket, men på
en bærbar pc er det ofte mere praktisk at
tilslutte hovedtelefoner - det slår samtidig
computerens indbyggede højttalere fra.

RØD/PINK
Mikrofon. Symbolet er en mikrofon med
en pil ind i porten. Bruges både til en selvstændig
mikrofon og til headsets.

BLÅ
Linjeindgang. Bærer også et symbol med
en pil ind i porten. Bruges fx til at tilslutte
en MP3-afspiller eller en gammel båndoptager,
så du blandt andet kan overføre
musik til og fra computeren.

ORANGE
På flere kort bruges farven orange til at
angive, hvor centerhøjttaleren i et surroundsystem
skal tilsluttes. På nogle kort
er orange digital udgang (SPDIF).

Afhængigt af kortets producent bruges der
forskellige farvekoder til surroundhøjttalerne.
Det sorte stik er ofte til baghøjttalere.

GRÅ
Tilslutning for højttalere i siderne.

Ang. lyden der kommer, så kan det være lidt af hvert og derfor er det en god ide at installere chipset, netværkskort, grafikkort og audio driveren igen
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2011 - 12:47 #9
du skal ikke installere graffikkort driver
det er sikker en tilføjelse i lyd driver der ikke genkendes

du kan gå en helt anden vej for at finde den rette driver

hent drivermax og lad dig registrere - du har ret til at hente 2 drivere om dagen ---tidspunktnøjagtig

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

du gør sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-drivermax.php
Avatar billede bais Juniormester
25. januar 2011 - 22:28 #10
Jeg har prøvet, og installere ny lyddriver stadig det samme,så jeg tror ikke lige det er til og løse desværre,jeg kan selvfølgelig formatere maskinen og lægge det hele ind igen, det kan jo være flere ting.

Mvh Bais
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2011 - 19:47 #11
Har du KUN installeret lydkort driveren igen ?

Hvis ja, så skal du som tidligere skrevet i #2 installere chipsetdriver osv igen.
ALTSÅ du kan roligt hente og installere alle drivene der er til rådighed på hjemmesiden.
Avatar billede bais Juniormester
27. januar 2011 - 19:56 #12
Jeg prøver og rode med det, tusind tak for jeres hjælp jeg vil gerne give  point, til haverslev , men de andre tips var også super
Avatar billede haverslev Novice
27. januar 2011 - 20:23 #13