Avatar billede poni Nybegynder
19. januar 2011 - 22:32 Der er 3 kommentarer

Informationsdatabase

Jeg står foran at skulle oprette en informations database, hvor man ved hjælp af enkle søgeord (markering af forvalgte muligheder), kan finde frem til den endelige guideline der skal bruges.
Har ingen erfaring med Access, men har en formodning om at det kan være en løsning til mit problem.
Spørgsmål:
1) Kan Access være en løsning?
2) Er der andre programmer som vil være bedre?
3) Vil det være muligt for en ikke-ekspert at lave et sådan program?
På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2011 - 22:40 #1
1. Ja
2. Der er sandsynligvis andre databasesystemer der vil være lige så gode.
3. Det afhænger af, hvad programmet skal kunne.

M.h.t. søgefunktionen så ser her:

http://www.makeiteasy.dk/pages/Download.aspx

rul ned til filter- og søgefunktion
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2011 - 10:24 #2
Informationsdatabase er i sin generalitet et vrøvleord - i'et i IT står for information - indikerende andvendelsesområdet for al computer anvendelse. Database er et struktureringsprincip, der som et af sine manipulations muligheder har søgning - og ja, det er indbygget, på flere måder, i ms-access.

1. Enhvert database applikations produkt er en løsning på omtalte søgning - dermed også ms-access
2. Afhænger af hardware,software, bruger evner og præferencer.
3. Som kyndig i ms-acces ræsonere man umiddelbart: Det drejer sig lige så meget om at lære de indbygede facilitet end at konstruere. ms-access er det database program der mest af alle egner sig til 'ikke eksperter'.
Avatar billede sifuentes Nybegynder
27. januar 2011 - 23:42 #3
De beskrevne kravspecifikationer er meget mangelfulde/udeladt, er du overhovedet selv klar over hvad detteher går ud på? Det er jo ikke en gættekonkurrence du har inviteret folk til. Men det er måske formuleringsvanskeligheder vi her er vidner til?