Avatar billede tv123 Nybegynder
19. januar 2011 - 11:32 Der er 4 kommentarer

Parameteriseret view

Jeg har en SQL, der trækker på to databaser.
Jeg ønsker at lægge det over i et view, der trækkes over i Excel.

Fra Excel kommer nogle inputparametre  (3 datoer) der skal ind i scriptet til viewet.

Kan dette lade sig gøre eller skal jeg over i noget stored procedure(som jeg ikke har arbejdet me tidligere)...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2011 - 14:50 #1
Hvis du alligevel står inde i Excel så kan du vel lave en forbindelse ned i maven på din SQL Server og lave en select på dit view.
Avatar billede tv123 Nybegynder
19. januar 2011 - 15:03 #2
jo, men jeg kan kun connecte til én af databaserne fra Excel. Derfor lægger jeg mit script i et view, der kan trække på begge databaser.
Avatar billede Syska Mester
19. januar 2011 - 15:37 #3
Et view er vel bare en table ... og du kan ikke have script i et view ( som jeg i hvert fald har forstået det, så ved ikke lige hvad du mener med at du har et script i dit view )

Kan du ikke lave en SP ... som tager de 3 datoer ... og derefter laver en query på dit view ?

Det var nok sådan jeg ville gøre.

mvh
Avatar billede tv123 Nybegynder
19. januar 2011 - 15:49 #4
JO jeg er endt med at lave en SP, tak for hjælpen.