Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 21:50 Der er 1 kommentar

Windows startede ikke korrekt".

Halløjsa,

Jeg får en fejlmeddelelse når jeg starter min MacBook Air op som siger:"Windows startede ikke korrekt. Dette kan skyldes, at der fornylig er sket en ændring af computerens hardware eller software".
Ja jeg ved det Windows XP på Mac, Jeg er ikke et hit blandt mange. Men hvorom alting er, fortrækker jeg Microsoft programmer, men Apple' design ;o)

Den fortsætter så med at skrive at jeg kan starte Windows normalt, sidst kendte fig., fejlsikret tilstand etc etc. Jeg har prøvet det hele! Jeg brugte Start Windows Normalt først, da tidligere startforsøg blev afbrudt. Det virkede ikke. Så brugte jeg sidste kendte fig., heller ikke.
Har prøvet alle muligheder, men den kører i ring tilbage til "Windows startede ikke korrekt..".
Der er ikke disc drev i MacBook, så jeg har heller ikke recovery cd'er. Jeg har dog mulighed for at vælge nogle F-knap muligheder, men jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter derinde eller rette op på.

Jeg har endevendt google for at komme ud af denne her situation, men kan ikke umiddelbart finde noget jeg kan bruge, måske jeg i virkeligheden heller ikke helt ved hvad jeg skal lede efter?!
Hvis det er muligt vil jeg selvfølgelig gerne have skidtet til at fungerer optimalt, hvis det ikke er en mulighed, kan jeg da selv redde al min data fra harddisken? Og hvordan?

Eller er det nu jeg skal kaste håndklædet i ringen og gå den lange vej til forhandler som gør sig i netop dette issue?
Vil bare så gerne selv - Så er der nogen derude som har lidt tålmodighed, og ved hvad jeg kan gøre??
Avatar billede mchlbk Praktikant
21. januar 2011 - 07:25 #1
Hvordan har du installeret xp på maskinen, du må da have adgang til en xp-disk?

Formentlig kan du redde dine data med Ubuntu på usb, men jeg mener ikke man kan købe xp længere. Så er der selvfølgelig download tilbage, men det er jo som bekendt ulovligt.