Avatar billede fiorini Nybegynder
17. januar 2011 - 16:32 Der er 11 kommentarer

Hjælp til dv 9000 hp bærbar.

Søger en der kan hjælpe mig da min hp dv 9000 er gået i sort.Den ville selv lave en windows opdatering men halv-vejs i processen stoppede den og så gik den i sort.

Nu siger den , at den mangler BOOT MGR.

Har prøvet , at trykke f 10 og f 12 inden den starter helt op uden held.

Og har prøvet , at putte en HP genoprettelse disk i men den vil ik spille den.

Hvad skal jeg gøre nu kan i hjælp mig.Hilsen fiorini.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2011 - 16:43 #1
Hej og velkommen.
Er din disk beskidt/ridset?
Kan dit drev være beskidt? Prøv at rense det med en rense cd. Havde et tilsvarende problem herinde forleden hvor en spørger havde det samme problem som dig. Efter en rensning af drev kunne han bruge recovery cd'en.
Avatar billede fiorini Nybegynder
18. januar 2011 - 07:34 #2
Tak for din hilsen og interesse for spørgsmålet.
Min pgør følgende 3 ting nu her.
1.Hvis jeg trykker på on knappen går der et kort stykke tid og så siger den , at den mangler boot mgr. Og der kan jeg intet gøre. Kun ctrl+alt+delite og opstart igen.
2. Hvis jeg trykker på on og derefter på f11 så kommer meny med genopret til orginal hp fabriksindstilling og den følger jeg så.Lidt inde i dette program siger den så , at de kan den ikke.Der er en hp fejl og skal henvende mig til hp.
3. Hvis jeg putter en disk i skuffen så kører den men så sker der heller ik mere der.

Hvordan kommer jeg videre da det er min firma pc.
Er der ik en knap hvor jeg kan tvinge den til , at gøre noget så man kan komme ind i min pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2011 - 16:12 #3
Du har heller ikke mulighed for at starte fejlsikret tilstand. Tror du skal  brugge bootmgr her også desværre. Men prøv at trykke F8 med det samme under opstart. Kan den så vælg fejlsikret tilstand.
Avatar billede fiorini Nybegynder
19. januar 2011 - 13:37 #4
Tak for det ..Det prøver jeg lige af på den...Hilsen Fiorini.
Avatar billede fiorini Nybegynder
13. februar 2011 - 11:28 #5
Nu har jeg prøvet f8 uden held. gennem f11 har jeg fået et lille hul ind til om jeg vil kører en scanning der har noget med diskenheden , at køre. Man skal svare ja/nej så jeg har trykket ja og nu kører der en slags scanning. Hvad skal jeg nu gøre for , at komme videre. Håber snart der er en der kommer med et guldkorn så min hp dv 9000 kan komme til, at køre igen. Den skriver stadig , at den mangler boot mgr.hilsen michell.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2011 - 20:42 #6
Lad os nu lige se hvad der sker efter den er færdig med den scanning.Er vi heldige retter den boot manageren så den starter igen
Avatar billede fiorini Nybegynder
14. februar 2011 - 17:53 #7
Nu har den scannet færdig og så vender den bare tilbage til det samme skærmbillede.Nu ved jeg ik hvad jeg så skal gøre. Jeg har prøvet, at skrive både ja og nej og så udføre. Ved nej gør den ingenting og ved ja begynder der en scanning som ender i ingenting.. Hvad gør vi nu ?

Ender det her med , at jeg skal købe nye bundkort eller hvad det nu hedder..Kommer den mon til, at køre igen.hilsen michell.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. februar 2011 - 18:39 #8
Hvis du trykker ESC. under opstart fortæller den så ikke hvilke F taster der gør hvilket?
Avatar billede fiorini Nybegynder
20. marts 2011 - 07:38 #9
Det har jeg også prøvet. Jov den viser ganske rigtigt hvilke taster der er til hvad men så forbliver den i sort og viser til sidst , at bmrg mangler. Tror snart , at det handler om en ny hp pc til firmaet.hilsen michell.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2011 - 11:57 #10
Afmelder tråden her. Skal der næsten gå en måned før der kommer respons såååå....
Avatar billede fiorini Nybegynder
20. marts 2011 - 14:16 #11
Det ikke altid nemt , at få tid til det hele når man har et tømrerfirma ved siden af. Tak for hjælpen.. Nu er det på tide , at købe en ny HP.