Avatar billede leif Seniormester
16. januar 2011 - 12:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS Negativ Cache

Der er opstået et underligt problem.

Jeg har på i hvert til fald et par danske domæner (Jeg kan ikke omtale dem her pt. beklager), men det er senere hen konstateret at det ikke kun er danske domæner, men også har været problemet med fx. .org.uk

Problemet er at 2 stk. Windows 2008R2 DNS servere får lavet Negativ Cache (eller lign.) i minimum 1 time. Af hvilken årsag det sker er jeg usikker på da samme kontrol system fra andet sted ikke oplever problemet.

Jeg får i hvert til fald fejlen: "No ANSWER SECTION found" i minimum 1 time.

Kan man enten sætte den ned eller få dem til ikke at cache sådan et svar ?

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
17. januar 2011 - 07:28 #1
Jeg fandt en artikel omkring et muligt problem i den retning vi oplever.

Jeg har selvfølgelig ikke lige linket her, men når jeg kommer hjem så vil jeg poste linket
Avatar billede leif Seniormester
16. marts 2011 - 09:17 #2
Fandt aldrig linket igen...hmmmm

Men løsning for denne gang blev at bruge en BIND på en Debian og lade mine 2 stk. Windows DNS bruge den i Forwarders, således at hvis windows ikke kendte domænet så blev en BIND brugt, det har gjort at vi ikke oplever fejlen mere.