Avatar billede lsr Nybegynder
15. januar 2011 - 19:08 Der er 2 kommentarer

windows 7

hej.
jeg er ked af at gentage mig(postede et spørgsmål angående dette i går) men har lige lidt mere info til spørgsmålet nu. Har bestilt windows 7 til min laptop da den pt kører Vista, var preinstalleret fra ny. Har tjekket at min pc kan køre det nye og det er fint. På pakken jeg har købt med det nye system står der på emballagen at denne ikke må brydes da returret frafalder og versionen er en OEM systembygger - står ligeledes info om at jeg skal hente noget der hedder OPK på Microsoft.com
kan jeg som privat person installere dette styresystem????? vil være meget ked af at åbne pakken og miste returretten.
Havde håbet på jeg bare kunne installere direkte fra cdèn som normalt.. Findes der nogle kloge hoveder derude :-) Tak

Windows er denne version : http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=224644

på forhånd tak
Nicolai
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2011 - 21:27 #1
hvis du har oem, og er pc-producent, og skal lave fx 1000 pc'er dagligt, så vil du bruge et kit til hurtigere indlæsning.
OEM Preinstallation Kit
= OPK er netop et værktøj til hurtig/ens installation på en serie maskiner.
Da du kun har denne ene maskine, så bare indlæs direkte.
Avatar billede lsr Nybegynder
15. januar 2011 - 21:48 #2
hej. Jeg takker mange gange for dit hurtige og meget konkrete svar. Da jeg som du selv siger kun skal installere på 1 stk pc vil jeg undlade det "OPK " værk. Fortsat god weekend.
Nicolai

tak for hjælpen