Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2011 - 17:39 Der er 2 kommentarer

PC køb, som viste sig at være en udgået model

Hej Eksperten
Hvordan forholder man sig når man lige har købt en ny Pc, den er købt afConnect2you, som mit firma har aftale med, når man køber personalegoder. De kom ud og viste os et flot udvalg, der var især en jeg blev lun på men jeg havde bestemt mig hjemme fra at det skulle være, da vi havde fået et udvalg at vælge i mellem, så jeg holdt mig til en HP Envy 17-1090eo, som jeg mente ville kunne leve op til mit brug i fler år frem, jeg fik også at vide at det var også en rigtig god PC, med alt det sidste nye, det vat i oktober, den blev bestil, og jeg skulle så have den inden jul, den kom så først dagen før nytår. Så her den ene dag jeg var på nettet og fandt noget inde på HP, så står der at den er udgået og nu hedder den 1100 m.v. Så kan det da ikke være det sidste nye jeg har købt, hvordan stiller jeg mig hvis jeg ikke vil have den, jeg forventede jo at det var det sidste nye.
Mvh.Stig
Avatar billede kelderkold Nybegynder
14. januar 2011 - 18:08 #1
Jo du har købt den i oktober og da kan den sagtens have været en ny model. PC'ere lever sjældent ret længe før der kommer en ny version.

Dermed ikke sagt at det er en dårlig pc du har købt, den er sikkert helt uptodate stadigvæk, oftest er det bagateller der gør de ændrer modelnummeret.

så på den måde er der ikke noget at være ked af.

Men noget helt andet som jeg ville falde over er leveringstiden, det lyder forkert at det skulle tage så lang tid at få den, og netop i handler med pc'ere og andre varer der hurtigt falder i pris grundet nye versioner kan det være en skidt handel på den måde, du risikerer jo at varen i mellem tiden er faldet i pris på markedet.

Desværre er det også sådan at mange pc'ere sælges i mange modelnummer versioner af forskellige forretninger netop for at du ikke skal kunne finde nøjagtigt den samme version andre steder og derfor ikke kan klage over dette.

En sidste fejl ved firmaordninger er at såfremt du har købt den igennem dit arbejde og ikke direkte fra connect2you, så er du ikke omfattet af samme lovgivning som ellers, der er forskel på at sælge til private og til firmaer. så det kan give problemer i sidste ende.

undskyld den lange smøre, jeg har tidligere i mit liv solgt pc'ere og kunne ikke dy mig.
Avatar billede jannavictoria Nybegynder
25. maj 2011 - 07:48 #2
så længe det er online support, så skal du ikke bekymre dig om det.