Avatar billede lsr Nybegynder
14. januar 2011 - 12:09 Der er 11 kommentarer

win 7

Hej. Min viden indenfor PC er rimelig begrænset til almen privat brug:-)
Jeg har en forholdsvis ny bærbar med preinstalleret Vista. Da jeg ved flere lejligheder har haft problemer med Vista samt har hørt at windows 7 virker bedre ønsker jeg dette installeret. Jeg har netop købt en programpakke som hedder win homePrem 7 32. På pakken står der "til OEM systemkonstruktører" Jeg modtog programmet med posten i går og er nu kommet i tvivl om det kan bruges. Brydes emballagen frafalder returretten.
Håber på svar.
Vh
Nicolai
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. januar 2011 - 12:16 #1
OEM betyder bare at det er til én specifik maskine og at der ikke indgår support (deraf den billigere pris). Før kunne man kun købe OEM software sammen med et stykke hardware, men sådan er det ikke mere. Så jo, du kan sagtens bruge den. Husk at tage backup af alt din data.

Kunne man ikke købe en billigere opgraderingspakke?
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. januar 2011 - 12:25 #2
Har du også husket at checke om alt hardware i din PC er kompatibelt?
Avatar billede lsr Nybegynder
14. januar 2011 - 12:37 #4
hej
tak for dit svar. prisen for pakken var lige under 800,- så det kan vist ikke gøres meget billigere. Tror min Compaq Presario A900 er kompatibel med win 7, den er købt lige inden det nye system kom frem men desværre ikke så tæt på at der fulgte gratis opdatering til windows 7 med. Jeg påtænker at flytte alle nuværende filer over på min eksterne harddisk og efterfølgende installere det nye system. På pakken står der jeg skal gå på Microsoft og hente OPK så det vil jeg lige undersøge hvad er inden :-)
Som nævnt tidligere har jeg endnu ikke åbnet pakken pga emballagen, men jeg forventer at der indeni er en cd som bare skal "smides" i drev ved opstart og så kører det bare.......... eller hvad?
vh
Nicolai
Avatar billede lsr Nybegynder
14. januar 2011 - 12:39 #5
.... har lige set dit link til windows 7 upgrade advisor. den prøver jeg lige med det samme
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. januar 2011 - 12:48 #6
Nu kan jeg af gode grunde ikke se din pakke ;o) men jo, der burde ligge en CD i pakken.
Avatar billede lsr Nybegynder
14. januar 2011 - 13:09 #7
Hej igen. Så er PC goonen tilbage :-)
Min PC er klar til windows 7. Har været på microsoft for at hente den OPK(OEM preinstallation kit) som der står udenpå pakken man skal hente for at installere softwaren. Det er ikke muligt at hente den medmindre man er oprettet som systemkonstruktør????
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. januar 2011 - 13:19 #8
Kan du ikke bare gøre det?
Avatar billede lsr Nybegynder
14. januar 2011 - 14:10 #9
som jeg læser det skal jeg være en del af et microsoft distribueringsnetværk for at det kan lade sig gøre
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. januar 2011 - 14:40 #10
Har desværre ingen erfaring med systemkonstruktør. Så der må jeg nok stå af.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2011 - 19:28 #11
Det tror jeg godt nok er noget sludder - i med disken - start som beskrevet på http://helgec.dk/win7-install.html og så bør det snurre