Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 22:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg lyd via mine PC højtalere til mit TV?

Hej Eksperter.
Da jeg står og skal til at flytte kan jeg desværre ikke flytte mit sorroundsound anlæg med dvd med. Jeg fik derfor den ide at bruge min PC højtalere (Cambridge soundsystem - SoundWorks SW320) istedet. Mit tv er et Phillips 42PFL3604/12 LCD fjernsyn.

Højtalerne har kun audio out via. jackstik, men hvis jeg bare sætter dem direkte til TV'et sker der intet. Jeg har rodet lidt rundt i menuen på mit TV og der er ikke, så vidt jeg ved, nogen steder hvor jeg skal indstille om lyden skal sendes ud, altså til en anden udgang end de alm. højtalere i TV'et.

Jeg bruger primært min computer til at se film og hører musik fra da der også en Bluray afspiller, så jeg vil jo gerne undgå at skulle flytte stikket fra TV'et til computeren når jeg skal se film. Jeg bruger et HDMI stik til at overfører billedet fra PC til TV.

Jeg håber i kan hjælpe, og på forhånd tak til de der forsøger :)
Højtalere:
http://www.shopext.com/iaCW--Cambridge-Soundworks-Sw320-3-piece-Amplified-Speaker-System.html#descriptions
TV:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl3604_12/42pfl3604_12_pss_eng.pdf
Computer:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=361576
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2011 - 22:22 #1
På side 3 i PDF filen ses en oversigt over stik bagpå og på siden af TV'et.
Avatar billede Nereos Nybegynder
12. januar 2011 - 12:45 #2
Det er ikke en audio out der er bag på tv'et - men derimod en audio in.

Så vidt jeg kan se er der ikke lige nogen nem måde at gøre det på.
Måske der findes en boks der kan konverterer fra SPDIF out til almindeligt 3,5 Jackstick?
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2011 - 18:18 #3
Det var også lidt det jeg frygtede. Men det virker da helt grotesk ikke at have en lyd udgang på et tv i den størrelse? Jeg vil da mene at man kan forvente det når man går op i 42", at man så har mulighed for at smide et par højtalere eller en soundbar til.

SPDIF er optisk ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2011 - 19:33 #4
Tak for hjælpen Neroes, du ledte mig på det rigtige spor :)
Det skal åbenbart kun koste mig 295,- at få en ordentlig lyd på mit tv:
http://www.avxperten.dk/adaptere/aktive-adaptere/digital-til-analog-converter-%28coaxoptisk---phono%29.asp^

Havde håbet det kunne klares med et par kabler eller noget i den stil, øv bøv. Men tak fær hjælpen, svar så får du dine point:D
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 23:34 #5
d