Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 17:16 Der er 20 kommentarer

kan ikke afspille lyd..

Hej det her er min første post så hvis jeg lige kan gøre noget for at i kan lettere hjælpe mig kan i bare skrive :-)

men mit problem er at jeg slet ikke kan afspille lyd mere på mine afspilnings programmer både film og musik men det mærkelige er at jeg stadig får et lyd når jeg får en besked inde på skype..
det startede med at jeg mistede lyden på youtube og generelt bare lyd fra nettet og derefter gik det videre til Windows mediaplayer hvor jeg så stadig kunne høre musik fra Itunes men så genstartede jeg min bærbar i håb om at problemet ville blive fikset men så skete der bare det at resten af mine afspilnings programmer ikke gider og spille mere når det er med film kan jeg stadig se billedet men uden lyd og på Itunes vil den bare slet ikke afspille nogen sange mere..håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 17:20 #1
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 17:26 #2
det er Windows vista premium var det hvad du tænkte på? :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2011 - 18:23 #4
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 19:53 #5
intet har virket har tjekket alle det sider i har henvist mig til..:(
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 19:58 #6
Hvad har du prøvet, udover at kigge på siderne?
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 20:10 #7
var også inde på http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/webhelp/da/default.aspx?&mpver=11.0.6002.18311&id=C00D11B1&contextid=216&originalid=C00D4E85 og kigge og har ellers også installeret DriverBoost men kan ikke lige bruge den da jeg ikke har penge til og købe en Registration Key så den kan bruges..
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2011 - 20:23 #8
Hvad siger enhedshåndteringen?Er der gule markeringer.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 20:31 #9
#7.

Har du kigget på "Afspilningsenheder" > Kommunikation > Hvor er der checkmærke her?
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 20:32 #10
har tjekket efter opdateringer på alle og der siger den at der ikke er nogen men på DriverBoost viste den at der var nogle der var udgået..men kan så ikke se hvilke det er uden den registration key.
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 20:34 #11
kan også sige at jeg har lavet en virus scan for og tjekke det og der var ikke noget..og jeg brugte avast anti virus..og jeg gjorde det i sikker tilstand uden internet..
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 20:42 #12
Jeg tvivler stærkt på, det er et driverproblem.

7'erens lyd arbejder på en helt anden måde end f.eks. XP. Bl.a. kan en forkert indstilling betyde, at et program afbryder lyden til andre programmer.

Det kræver en del klikkeri på mange forskellige faner, før man begynder at fatte, hvordan 7'erens lydside hænger sammen. Adskillige, professionelle lydbrugere har givet op, og er gået tilbage til XP til deres lydarbejde. Det skal nok lykkes for Microsoft med tiden, men 7'erens lyddel er ikke særligt brugervenlig, især ikke, når noget ikke virker :-)
09. januar 2011 - 20:43 #13
Psssst: den der [DriverBoost] vil jeg ikke stole på en dyt; mest for at hive $$ ud af folk...
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 20:48 #14
jeg har heller ikke helt stolet på den der DriverBoost og derfor heller ikke har tænkt mig og prøve videre med den..:) medmindre man kunne få en gratis xP men ellers tak for advarslen :)

og milter hvis det ikke er en Driver problem har du så måske en ide om hvad det kunne være?? for føler snart jeg prøvet alt(i hvert fald det i har skrevet og hvad jeg selv kunne tænke på hvad det kunne være)
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 21:10 #15
#14.

Hvis du svarer på spørgsmålene, bliver det meget lettere :-)
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 21:26 #16
hovsa havde ikke lige set at du havde skrevet der :)

men kan kun komme til det der Afspilningsenheder og kan så ikke finde den der kommunikation som du henviser til :(

men her er en billede af når jeg klikker ind til Afspilningsenheder:

http://img841.imageshack.us/i/gdfgbbgfhgfc.jpg/
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 21:25 #17
Og så opdager jeg, at jeg har skrevet om lyd i Windows 7. Jeg skulle have skrevet om "Vista".

Jeg kørte en kort periode med Vista, før jeg opgraderede til 7'eren, og så vidt jeg har erfaret, så virker de på samme måde på næsten alle punkter.

Sorry!
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2011 - 21:52 #18
Hvordan får du lyden ud, dvs. indbyggede/ eksterne højttalere eller headset?

Har du prøvet at bruge "SRS Premium Sound" i det billede, du har uploadet?

Har du Skype eller anden form for kommunikation på din computer?

Hvis du i det samme vindue som det uploadede højreklikker et tomt sted, hvad ser du så?
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2011 - 22:07 #19
#17 det er lige som om det er vist i #4
Avatar billede Niki_B Nybegynder
09. januar 2011 - 22:10 #20
MANGE TAK FOR HJÆLPEN!! :D :D

lyden virker nu :-)
ved ikke helt hvad det var der gjorde at det virkede igen da jeg havde en masse ting kørende på en gang for at få det til og virke men efter og have prøvet en masse ting og genstartede det hele igen virkede det nu her til sidst :D

mange tak igen til alle der hjalp mig med det :D og for alle det hurtige svar :D