Avatar billede xenoxsis Nybegynder
08. januar 2011 - 21:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Laptop til TV via HDMI - MANGLER LYD

Hej Eksperter,

Jeg har fornyligt fået mig en HP Envy 17. Og prøver for første gang idag at sætte den via HDMI til mit nye Samsung LCD tv. Det kunne ikke være mere perfekt, billedet er skarpt og virker perfekt. Men...jeg opdager så at lyden mangler.

Efter nogle søgninger på nettet står der noget med at man skal manuelt sætte sine lydenhed kaldet "ATI HDMI Output" til at være standard. Men når jeg sætter HDMI kablet i min PC, forsvinder ATI HDMI Output fra min liste, og jeg kan ikke vælge den overhovedet.

Jeg kan kun vælge den når kablet ikke er sat i, og der står der "Ikke tilsluttet".

Er der en der gider hjælpe en søgende sjæl med at få lyden ud igennem TV'et.
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2011 - 21:45 #1
Når jeg f.eks sætter min HP til mit Philips fladskærm, så skal jeg manuelt vælge HDMI med fjernsynets fjernbetjening - den går ikke atomatisk på HDMI

Husk at dette skal gøres med HDMI stikket i både PC / TV, ellers kan du ikke registrere/ændre det.
Nu skriver du dog ikke hvad der er for et lydkort enhed der er i maskinen. Det har ikke noget med mediaplayer osv. at gøre.

Men i f.eks de maskiner jeg bruger, der er der ATI HDMI Output tilgængelig således:

Kontrolpanel > Lyd > Faneblad Afspilning.
Eller H-klik på dit højttaler ikon ved uret og vælg Afspilningsenheder.
Der vil være et ikon med teksten "ATI HDMI Output "
Markere den og sæt den f.eks til Standard via knappen "Angiv Standard"
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2011 - 21:46 #2
Ups du hat ATI lige som jeg :-)
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
08. januar 2011 - 22:13 #3
Ja altså nu lige for at blive så omhyggelig som muligt, så sidder kablet i tv'et normalt til en Playstation 3. Jeg tager så dette stik ud og sætter det i HDMI indgangen i min Envy 17.

Jeg sætter så kanalen på HDMI på TV'et. Og billedet fra min laptop kommer op på skærmen.

Men lyden følger ikke med. Når jeg følger din anvisning, ses "ATI HDMI Output" ikke på listen over lydenheder. Men hvis jeg hiver HDMI stikket ud, SÅ kommer den på listen men står som "Ikke tilsluttet", når jeg så sætter HDMI stikket i igen forsvinder den endnu engang.
Avatar billede haverslev Novice
08. januar 2011 - 22:32 #4
Lyder mærkelit, at dit "ATI HDMI Output" forsvinder med kablet i.
Min kan nemlig IKKE ændres når kablet ikke er i - altså det modsatte.

Se en med samme her:
http://forum.notebookreview.com/hp-envy-hdx/543007-hp-envy-15-5-1-hdmi-out.html
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
09. januar 2011 - 09:56 #5
Nej min kan heller ikke ÆNDRES når kablet ikke er i, den er ligesom grå og inaktiv ("Ikke tilsluttet"), men så snart jeg smider kablet i, så forsvinder den helt.

Jeg er dog ret sikker på at mit problem ikke skyldes en codec fejl, for lyden er der, den bliver bare spillet over min computers højtalere, og ikke over tv'et som jeg gerne ville have...
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2011 - 10:39 #6
Vi prøver lige noget andet.
Prøv at trykke på Windows tasten + P og se om ikke du kan skifte skærme der.

Ellers:
Højreklik på skrivebordet --> personlige indstillinger --> SKÆRM --> Skift skærmindstillinger --> så er der muligvis vist 2 skærme og så højreklikker du på den der hedder "2" og trykker akiver --> tryk anvend
Hvis ikke der er 2 skærme, så tryk på knappen "registre" når du har HDMI kablet i.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
09. januar 2011 - 17:22 #7
Nu virker det pludseligt som om du tror at VIDEO er problemet. Men så må jeg hellere klargøre.

Problemet her er at lyden når jeg sætter HDMI kablet i fra min Envy til TV'et ikke følger med. Jeg ser skærmen fint, og den bliver delt som den skal, men lyder kommer ud af min laptops højtalere og ikke TV'et som den burde.

Jeg har læst at for at løse det skal du manuelt ind og sætte "ATI HDMI Output" til "standard" sådan at den skifter lyden, men når jeg smider et HDMI kabel i den bærbare forsvinder "ATI HDMI Output" fra mine lydenheder. Når jeg tager kablet ud igen kommer den på listen igen. Men står som "Ikke tilsluttet" (og jeg kan ikke manipulere den).

Jeg sætter så HDMI kablet i (billedet kommer op på TV'et), men igen forsvinder "ATI HDMI Output" fra listen så jeg ikke kan sætte den til "standard".

Er denne forklaring mere klar?
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2011 - 20:45 #8
Jeg tror IKKE det er video der er problemet, jeg prøver blot at få dig til at afprøve skærmindstillingene, da de hænger sammen med lyden.
Lyden kommer jo via grafikkortet (ikke lydkortet) så derfor var det en ide at ændre/tjekke det.

Og JA så skal det ellers være som i #1
Hvorfor din maskine lader "ATI HDMI Output" forsvinder når billedet kommer op, ved jeg ikke - blot at du skulle prøve det med skærmen
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
26. maj 2011 - 14:52 #9
Undskyld svaret tog så længe. Jeg fik løst problemet efter en snak med HP. De kunne ikke hjælpe mig, men hvad der hjalp var en format C: til fabriksindstillinger.

Så problemet er løst. Ved ikke hvad der ellers var galt.