Avatar billede Line2300 Nybegynder
06. januar 2011 - 22:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærmtekst er trukket i bredden

Jeg har en asus bærbar pc, hvis skærmbillede pludselig er trukket ud i længden - både tekst og billeder er "maste" i højden og trukkede i længden. Jeg har forsøgt at genstarte og lukke helt ned uden at det hjælper.

Den kører med windows xp og jeg har ikke installeret en masse specielle programmer. Da problemet opstod havde den stået i pauseskærm nogle timer efter muligvis at have gennemført en auromatisk opdatering.

på forhånd tak for hjælpen ;-)
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2011 - 22:43 #1
Hvis der er foregået en automatisk opdatering, kan det have været til dit grafikkort, og det kan have ændret din skærmopløsning.

Det vil være meget lettere for os at hjælpe dig, hvis du fortæller os navnet på din computer og modelnummer og hvilket styresystem, du bruger.
Avatar billede Line2300 Nybegynder
06. januar 2011 - 23:09 #2
computeren er en Eee pc 904, styresystem windows XP Home edition
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2011 - 23:17 #3
Så prøv det her:

Højreklik et tomt sted på skrivebordet > Egenskaber > Indstillinger > I "Skærmopløsning" trækker du i skyderen, så den står på 1024x600 > I "Farvekvalitet" vælger du "32 bit" > Anvend > OK.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2011 - 00:18 #4
1024X768 hvis det er en almindelig skærm ellers rigtig.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2011 - 01:23 #5
Avatar billede Line2300 Nybegynder
07. januar 2011 - 19:22 #6
FANTASTISK!!! Det virkede. 1024x600

Mange tak for hjælpen,
kh
Line
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2011 - 20:15 #7
Velbekom :-)

Og så tillader jeg mig at lave et "Svar" her i stedet for en kommentar. Når du så "Accepterer" det, vil de 15 point blive overført fra din til min konto. Du lavede selv et "Svar" i #2, og det skulle du ikke have gjort. Prøv at læse reglerne for eksperten.dk herunder:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5

Systemet med point er forvirrende for nye brugere, men en korrekt forståelse af det vil gøre det lettere for dig fremover at få hjælp her :-)
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2011 - 19:15 #8
Tak for point :-)