Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 18:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forbinder jeg min digitalboks direkte til min monitor

Jeg har netop købt en ny skærm til min computer. Det er en Eizo ev2333 og jeg er utroligt glad for den.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne bruge den som fjernsyn også men uden at skulle forbinde den til min computer først. Min digital boks har hdmi og scart udgang. Jeg har prøvet at forbinde min computer med kabel fra hdmi til dvi-d men det virker ikke. Så har jeg forsøgt at forbinde med scart til vga - også uden held.

Gør jeg noget helt galt eller kan det bare ikke lade sig gøre at forbinde en monitor direkte til en digital boks. Jeg har læst en masse sider på nettet om at det sagtens kan lade sige gøre. Jeg kan bare ikke få det til at fungere.

Er der en adapter man kan købe til formålet? skal jeg bruge computer som mellemled? eller gør jeg bare et eller andet forkert med de stik jeg allerede har?

Glæde mig til at høre fra jer

Med venlig hilsen Steffen
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2011 - 18:39 #1
Har monitoren flere udgange end VGA? Hvis ikke er det ret dyrt, for at conventere fra scart eller hdmi til VGA skal du have en aktiv(strøm til) adapter. Men der findes:

http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/vga-til-hdmi-converter/vga-til-hdmi-converter.asp

Et alternative kunne være at conventere hdmi til dvi og så dvi til vga (MEGET billigere). Det kunne se sådan her ud:

http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/hdmi-og-dvi-adaptere/hdmi-til-dvi-adapter.asp

og så:

http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/vga--dvi-adaptere/dvi-til-vga-adapter.asp

(For at gå ind linkene, skal du kopiere fra http:// til .asp ;))
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 19:28 #2
Mange tak for det hurtige svar.

Min monitor har flere indgange end vga. Der er også dvi-d og en DisplayPort.
Jeg har forsøgt at forbinde min dvb-t box direkte til min monitor via hdmi til dvi-d men der er ingen forbindelse. Heller ikke når jeg forsøger at ændre hd-udgangs indstillingen i boxen til en anden opløsning. Min monitor viser istedet et lille boks hvor noget med 50hz lyser op.

Har også forsøgt med scart til VGA. Det duer ikke
06. januar 2011 - 19:39 #3
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 20:11 #4
jeg har netop ved et tilfælde fundet problemet:

"Although the Eizo EV2333WH does not have a HDMI input, we hoped to be able to run external player devices via HDMI-DVI or HDMI-DisplayPort cable. However, as the manufacturer's indications already caused us to fear, the Eizo EV2333WH digital can only process vertical frequencies of between 59 and 61 Hertz digitally.

nfortunately, we have to confirm that the manufacturer's indications are correct. Thus, the EV2333WH, like the Eizo S2242WH, can only be used in connection with a computer"

Det er måske derfor jeg ikke kan få det til at virke.

Kan man købe en dvb-t boks der kan sende 60hz