Avatar billede hnto Nybegynder
06. januar 2011 - 11:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

debug problem i access... HASTER

jeg har en knap i en form der kører et stykke kode på kommanden on-click

når jeg åbner databasen første gang og klikker på knappen går den i debugmode selvom den ikke er markeret med rød knap hertil i VBA mode.

hvorfor gør den dette.. ?  (det er kun første gang man klikker på den efter at databasen er blevet åbnet, og den gør det ikke på andre knapper hvor jeg har indsat lignende funktioner)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 16:23 #1
Der skal lidt mere information til for at du kan få hjælp!~)

...men du kan sende den til spg.eksperten@gmail.com så skal jeg kigge på det!~)
Avatar billede hnto Nybegynder
06. januar 2011 - 16:27 #2
jeg kan ikke sende den af flere årsager, dels indeholder den følsom information og fylder 550 MB.

hvad er det konkret mere du skal bruge ?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 16:35 #3
hvilken procedure viser den når den går i debug og hvilken linie får den til at stoppe?~)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 16:42 #4
Har du forresten prøvet at køre debug i vba'en det kan være den kan finde noget og efterfølgende køre komprimere/reparere for 550mb lyder godt nok af meget!~)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2011 - 14:19 #5
hnto: 'markeret med rød knap hertil i VBA mode'
Mener du at der ikke er sat et breakpoint i koden?
Erindrer vist at jeg har haft tilfælde af uventet debug mode, som jeg kurerede ved at sætte breakpoint - compilere - fjerne samme breakpoint igen - compilere igen. Endelig skader 'komprimer og reparer database' ikke.

Hvis et udløst break mode tilbyder debugmode vha. debug meddelelsesvinduet er det en anden sag - så er der 'fejl i koden' og 'knappens response' er et tilbud til at få rettet det - den tilhørende fejlmeddelelse er formodentligt et hint.

Masser af fuktionalitet er sikkert bragt til at virke efter hensigten ved at vælge:  vba-editoren->tools->options->general->error trapping->'break on unhandled errors' valgt.

følgende:
?len(callwitherror())

idet:
Function withError()
    Dim foo$
    foo = Null
    withError = "withError"

End Function

Function callWithError()
    On Error Resume Next
    callWithError = withError()
End Function

udløser kun breakmode ved 'break on all errors'

?len(witherror())
udløser altid breakmode
Avatar billede hnto Nybegynder
31. januar 2011 - 12:41 #6
svar venligst for point en af jer
Avatar billede hnto Nybegynder
21. februar 2011 - 08:13 #7
hmmm... lukker