Avatar billede kurth Nybegynder
06. januar 2011 - 09:40 Der er 1 løsning

Distributionsliste som afsender

Scenarie:
Exchange 2007 (Small Business Server 2008)
Outlook 2010.

Et antal brugere har alle behov for at kunne se indgående mail til en bestemt afdeling. For at imødekomme dette behov der der oprettet en distributionsliste på exchange som kunne hedde Firmanavn\afdelingsnavn og med en mailadresse som hedder afdelingsnavn@firmanavn.dk. Der er tilknyttet et antal brugere til denne gruppe, f.eks. Allan, Morten og Steffen.
Når nogen udefra sender mails til afdelingsnavn@firmanavn.dk, bliver de fint routet videre til Allan, Morten og Steffens mailbokse.

Problemet opstår først når f.eks. Allan svarer på en af disse mails. Så vil allan@firmanavn.dk stå som afsender og dermed som svaradresse. Hvis modtageren af svaret så senere svarer på dette svar på et tidspunkt hvor Allan holder 14 dages ferie, vil denne mail ikke blive leveret til distributionslisten, og vil derfor ikke kunne ses af Morten og Steffen, og det var jo ikke det der var meningen.

Jeg har i Exchange givet tilladelse til at Allan, Morten og Steffen kan sende som (send as) afdelingsnavn@firmanavn.dk, men det eneste det gør er at de får mulighed for i deres Outlook at ændre afsender for den enkelte mail, så hvis de ikke husker at skifte afsender hver eneste gang de sender en mail, vil brugermailen og ikke distributionslisten stå som afsender.

Findes der virkelig ikke nogen måde, hvormed de som default får en afsenderadresse, som hedder afdelingsnavn@firmanavn.dk.
Avatar billede kurth Nybegynder
26. februar 2011 - 14:10 #1
luk