Avatar billede hkprofil Forsker
05. januar 2011 - 15:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gruppere billede og billedetekst

I windows 7 og Word 2007 har jeg et problem med at gruppere et billede med en billedtekst, jeg kan ikke få dem begge markeret, når jeg gør som tidl. Kan nogen hjælpe mig? mvh
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2011 - 16:48 #1
Undskyld den elendige kvalitet, men blev nød til at lave den mindre fordi den næsten fyldte 10Mb og det kan youtube ikke lige klare ;)
http://www.youtube.com/watch?v=-u8XKADbaYo
Avatar billede hkprofil Forsker
05. januar 2011 - 16:59 #2
Det var pænt af dig at forsøge at hjælpe mig. Jeg har desværre et mindre synshandicap, og kan ikke se hvad der foregår på filmen.Ville du evt. have ulejlighed med, blot at beskrive den fase der hedder markere begge objecter, som jeg ikke kan få til at fungere. Tidl. mener jeg det var shift+marker eller ctr+marker?
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2011 - 17:06 #3
Alt efter hvordan vil du skal bruge det, synes jeg du skal sætte teksten i en tekstboks, den er meget nemmere at flytte rundt med. Det gør du ved indsæt---->tekstboks---->simpel tekstboks. så kan du flytte billede og tekstboks rundt som du vil. Hvis du ikke kan flytte billedet skal du højreklikke på det, pege på tekstombrydning og så klikke på tæt.
Avatar billede hkprofil Forsker
05. januar 2011 - 17:19 #4
Jeg benytter "indsæt billedetekst" og ønsker at gruppere, fordi jeg skal redigere rundt med rigtig mange billeder inkl. tekst og det er nemmere når de hænger sammen.
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2011 - 17:36 #5
Kan du vente med at indsætte billedteksten indtil du har flyttet billederne? Ellers ved jeg ikke rigtigt hvad du skal gøre...
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2011 - 17:45 #6
Det der med shift/ctrl+marker tror jeg ikke du kan i word07...
Avatar billede hkprofil Forsker
05. januar 2011 - 18:28 #7
ok - ellers tak!
Avatar billede hkprofil Forsker
07. januar 2011 - 11:59 #8
Jeg prøver igen!
Avatar billede jkrons Professor
07. januar 2011 - 12:26 #9
Lav en tekstboks. Indsæt billedet i denne. Indsæt billedtekst som normalt. Nu er både billede og tekst inde i tekstboksen. Du kan flytte begge dele ved at flytte tekstboksen.
Avatar billede hkprofil Forsker
07. januar 2011 - 14:29 #10
Hej jkrons
TAK det virkede efter hensigten - send venl. svar
Avatar billede jkrons Professor
07. januar 2011 - 14:42 #11
Det er for sent fo mig at svare, men detg betyder ingenting. Behold du bare dine point selv.
Avatar billede hkprofil Forsker
07. januar 2011 - 15:49 #12
UPS! - Øv men TAK for hjælpen!