Avatar billede Ahy Nybegynder
04. januar 2011 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan ændrer man den automatiske svaradresse i Outlook?

Jeg har 3 e-mailadresser i Outlook (Microsoft Office Outlook 2007). Jeg har valgt en standardadresse, som programmet anvender automatisk, når jeg skriver en nyoprettet mail, men når jeg trykker "besvar" i en mail, vælger Outlook automatisk en anden e-mailadresse, som jeg under ingen omstændigheder vil bruge andet end til særlige lejligheder.
Jeg har prøvet at flytte rundt på mine e-mailkonti i kontoindstillinger, men programmet vælger konstant den samme og forkerte e-mailadresse.
Hvordan pokker kan jeg ændre på det?
Spørgsmålet har været oppe før, men spørgeren fik ikke svar.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 16:11 #1
hvis du går ind i "funktioner" og "kontoindstillinger", her har du listen over alle konti. Marker den du helst vil svare fra, og tryk på knappen "benyt som standard"
Avatar billede Ahy Nybegynder
04. januar 2011 - 16:20 #2
Næhhh, det er ikke det, der er problemet.
Standardadressen bruger Outlook, når den sender nyoprettede e-mails, og det fungerer fint hos mig, men mit problem er, at Outlook vælger en bestemt anden adresse (altså ikke den mailadresse, jeg har valgt som standardmailadresse), når jeg besvarer mails, og det er den, jeg vil have ændret - til standardmailadressen.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 16:30 #3
så vidt jeg husker, så vælger Outlook altid den mailadresse der er sendt til som afsender på svar
Avatar billede Ahy Nybegynder
04. januar 2011 - 16:38 #4
Gid det var så vel, men det er det altså ikke.
Den vælger hver gang den samme e-mailadresse, der hverken er standard eller den adresse, som mailen er sendt til, og jeg aner ikke, hvordan programmet har fundet på at vælge lige netop den. Som sagt har jeg prøvet at flytte den rundt på listen over mailadresser i kontoindstillinger, men det hjælper ikke.
Jeg kan se, at der er andre, der har det samme problem, men de har som sagt ikke fået et brugbart svar, desværre.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. januar 2011 - 17:21 #5
jeg er desværre også løbet tør for gode bud... beklager
Avatar billede JorgenF Nybegynder
25. januar 2011 - 17:45 #6
Hmm. Jeg har samme irriterende problem. Har du i mellemtiden fundet en løsning?
Avatar billede Ahy Nybegynder
04. april 2011 - 06:40 #7
Jeg har desværre endnu ikke fået løst på mit problem, så jeg håber stadig, at nogen derude kan hjælpe........
Avatar billede JorgenF Nybegynder
04. april 2011 - 09:11 #8
Hej igen. Jeg har faktisk løst mit problem. Jeg trak en email fra Outlook ud på skrivebordet. Herfra åbnede jeg emailen med Notepad eller Notepad++. Det gav jo en masse skrammel at se på, men jeg lavede en søg/erstat og fik fjernet alle mellemrum. Dernæste søgte jeg efter dén email adresse der fejlagtigt blev brugt når jeg lavede Besvar. OG den var jo desværre nævnt flere steder i mail'en.
Jeg konkluderede at mit problem ikke lå i Outlook men i dé informationer min email leverandør Telenor satte ind i emailen når de modtog den i posthuset. Og at problemet skyldtes at jeg havde oprettet mange af mine emailkonti som ALIAS konti til min oprindelige emailkonto. Og det var altid én af disse ALIAS konti der blev brugt som Besvar konto.

På Telenor's webadministration slettede jeg derfor alle mine ALIAS emailkonti. Derefter kunne jeg i stedet oprette nye rigtige emailkonti med de gamle email adresser.

Så var problemet væk.

Hvem har du til email posthus?
Avatar billede Ahy Nybegynder
04. april 2011 - 09:21 #9
YES!
Tak Jørgen!
Jeg er sikker på, at det er løsningen, og jeg vil straks gå til min TDC-konto og ændre alias'er til "rigtige" e-mail-konti.
SUPER!