Avatar billede degnens Juniormester
04. januar 2011 - 11:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Registrere tidspunkt for post-redigering

Jeg har oprettet en makro, som indsætter tidspunktet for, hvornår en post i vores medlems-access-database sidst blev redigeret. Den virker tilsyneladende efter hensigten når man ændrer i felterne fornavn, mellemnavn og efternavn. Men ved ændringer i alle andre felter sker der ingenting. Hvordan kan det være? Makroen er ikke knyttet til disse felter, men til egenskaberne for den formular, som man taster ændringerne i.

Nogen bud?
Avatar billede mugs Novice
04. januar 2011 - 11:55 #1
Har du prøvet at indsætte koden som en VBA således:

Private Sub Form_Dirty(Cancel As Integer)
Me.DIT FELT = Now()
End Sub
Avatar billede degnens Juniormester
28. juni 2011 - 11:54 #2
Det giver blot fejlmeddelelsen: Ambiguous name detected: Form_Dirty, uanset hvilket felt jeg derefter forsøger at redigere i, hvorved enhver redigering afvises. Så der må være et eller andet, jeg har misforstået måske?
Avatar billede mugs Novice
28. juni 2011 - 12:22 #3
Ambiguous name detected

Betyder normalt, at db ikke ved hvor koden skal indsættes, da der er flere felter procedurer med samme navn. Undersøg det inden du går videre.
Avatar billede degnens Juniormester
28. juni 2011 - 14:44 #4
Den metode jeg brugte før krævede, at jeg lavede to felter - et til dato og et til klokkeslet. Så jeg har to felter jeg kan bruge: [editdate] og [edittime]. Jeg har forsøgt at erstatte [DIT FELT] i den kode du har foreslået med begge disse feltnavne, men med samme resultat. Begge felter har formatet "Dato og klokkeslet". Skal jeg lave et nyt felt måske, eller skal det have et andet format?
Avatar billede mugs Novice
28. juni 2011 - 14:47 #5
Kan jeg få lov at se din db? Er der fortrolige data i den, så slet alt og indtast et par "Anders And" poster. Send den evt. i ACC 2003 format til:

mugs snabelting bbsyd.dk
Avatar billede degnens Juniormester
01. marts 2013 - 10:18 #6
Lukker gammelt spørgsmål. Vi fik det aldrig til at virke, nu har firmaet købt et andet databaseprodukt, så ikke aktuelt længere.