Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2011 - 19:32 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Spam mails.

Hej eksperter.

Jeg ville høre om i kender denne mail:
Rasmus Andreasen.. [rasmusres@hotmail.com]

startede med d. 17-11-2010 at jeg fik en mail fra ham på english og var sendt til en: julle_bt@hotmail.com

Fik en til mail fra ham d. 14-12-2010 som osse var sendt til julle_bt@hotmail.com

får en til d. 03-01-2011, som var sendt til albert-fr95@hotmail.com

I alle mails er der hjemmesider, og hele tiden nye nummere, msn osv. jeg har ikke trykket på nogle af de links, indhold kan jeg ligge et billede ind eller osse kan jeg kopirer testen ind hvis nogle vil have det.

Og der står hele tiden noget nyt i mail, kan man skrive til dem man har mail hos og sige man får hele tiden spam mails, eller kan man selv blockere hans ip?
Eller er der nogle der får de samme mails? eller kender email adresserne?

Håber i kan hjælpe, tak på forhånd.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2011 - 19:51 #1
Du kan reelt ikke gøre ret meget, dit bedste bud er totalt at ignorerer disse mails, undlad at åbne dem, undlad at besvare dem, hvis du kan så smid dem i papirkurven helt uden at gøre noget ved dem.

Jeg ved at det ikke er særligt tilfredsstillende, men mængden af mails der florere på nettet er ganske enormt.

Jeg gør selv det at jeg blokkerer hotmail, yahoo mail og gmail fra folk jeg ikke kender (dvs jeg har en liste over mailadresser jeg tillader fra disse 3 domainer og resten blokkes). En gang i mellem bliver en mail jeg skulle have haft så blokkeret, hvorefter jeg normalt tilføjer den adresse til min liste
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2011 - 20:25 #2
Det er så mine første spam mails jeg nogen sinde har haft siden jeg fik min mail, og det er godt og vel 6-7-8 år siden,

Og nu er det ikke fordi jeg får totalt mange mails ind fra hotmail, yahoo osv.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. januar 2011 - 21:52 #3
Du kan lave noget tilsvarende som det niller10 foreslår med de fleste mailklienter. jeg bruger selv thunderbird, men jeg er sikker på at også outlook kan
Avatar billede niller10 Nybegynder
03. januar 2011 - 21:36 #4
Hej,

Hvorfor ikke bare bruge en udbyder som har et challenger system ?
Systemet er enkelt:
Jag har lavet en regel der kigger på om det er fra gmail.com, yahoo eller andre store userøse udbyder og er mailen det sender min mailserver en mail tilbage om at personen skal bekrefte om han er et menneske eller en "bot" er det et menneske svare han naturligvis hvis hans mail er vigtig.

Svare personen ikke, kommer mailen ikke fram og slettes.

En anden løsning er graylisting...

Her den sidste uges tid olplever jeg ekstrem meget spam fra gmail.com og hotmail.com

Bruger icewarp mailserver 9.4.2 og 10.2.0

Niller10