Avatar billede arnepedersen Forsker
03. januar 2011 - 14:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dab radio med USB til musik.

Jeg har en større musiksamling på CD, men ønsker at ændre mine muligheder.
Jeg kunne forestille mig at kopiere alt min musik til en ekstern harddisk som mp3 filer.
Derefter eftersøger jeg et DAB radio anlæg med USB indgang. Her skal jeg på displayet kunne finde min musik - lige som på en ipod.Og afspille den på systemet.

KAN MAN DET????
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2011 - 14:45 #1
du skal også have DAB+, da DAB udgår...
jeg vil tro, at denne kan opfylde dine behov
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=364025
og den kan også streame via lan/wi-fi, så du behøver ikke at have en ekstern harddisk koblet lige på.
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. januar 2011 - 16:36 #2
Ser godt ud.
Vil det sige, at man kan tilslutte en harddisk direkte hvor al min musik ligger, og afspille det. Og at man kan "bladre" og se hvilke musik der ligger på harddisken på radioens display.
Hvis man kan, kan man så også afspille musik der ikke er MP3 format?
Mvh. Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. januar 2011 - 17:01 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2011 - 17:03 #4
der er manual og support på
http://www.clintdigital.com/da/produkter/details/95/46/audio/clint-t1---thor-series
og den kan fås andre steder end første link...
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2011 - 17:12 #5
Sony: spiller højere, og sikkert med bedre lyd.
Sony: USB - USB-afspilning af mp3-numre fra en USB Memory Stick™-adapter eller anden digital medieafspiller (så også harddiske - men de skal måske have tilført ekstern strøm - det samme vil gøre sig gældende på Clint Thor, så en 3½" disk er at foretrække, da de altid har 'egen strøm med'). Måske overvej en SSD, altså en disk uden bevægelige dele - mindre strømforbrug og 100% lydløs.
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. januar 2011 - 17:30 #6
Jeg er ikke så vidende om dette, derfor spørger jeg meget. Håber det er OK.
Jeg skal bruge systemet i min stue, og det skal ikke kobles på mit net.
Kan man ved at koble en harddisk - med eller uden strøm - til systemet se hvilke numre (evt.) Cover direkte på displayet?
Mvh. Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2011 - 18:09 #7
ikke cover - der er kun to linjer med lidt tekst på display.
Men begge maskiner har også ipod-parkering, og der kan du se cover. Så måske skal du gå den dyrere vej med ipod i stedet for ekstern harddisk. Nogle andre mp3-afspillere kan også vise covers, men der er ikke docking til dem, så de vil bare ligge og flyde/rode uden at vise display.
Avatar billede arnepedersen Forsker
04. januar 2011 - 12:37 #8
Løsning er måske et sony - anlæg, og så en ny ipod med flere gigabye som kan tilsluttes.
Mvh. Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2011 - 13:17 #9
det er lige det - når man vil digitalisere, så start dyrt.
Ellers får du en for lav kvalitet, og gider ikke bruge det.
God fornøjelse med projektet... :)
Avatar billede arnepedersen Forsker
04. januar 2011 - 13:57 #10
Tak Claes, er du venlig at lægge et svar.
Arne
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2011 - 16:03 #11
ok