Avatar billede larsini Seniormester
31. december 2010 - 12:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Infrarød kamera (sort/hvid) fra kamera med lyd til PC

Import til kamera sker via en video/audio grabber af mærke Syntek STK1160 som var ledsaget af Ulead Video Studio SE (hvistnok software af ældre dato?) som jeg anvender til at optage og importere til HDD med henblik på efterfølgende redigering og derefter export til hjemmeside og evt. YouTube.
Hvilke indstillinger skal jeg vælge, jeg anvender størrelse 640 x 480, som passer helt fint, men ellers er der følgende valgmuligheder:

Input enten video composite eller video s-composite

TV system SECAM eller NTSC eller PAL her har jeg valgt PAL

Format her kan der vælgese mellem følgende:
DV
AVI
MPEG
VCD
SVCD
DVD
WMV
indtil videre har jeg valgt WMV - er det et godt valg ?

Compression/color space, giver følgende valgmuligheder
YUY2
RGB 24
UYVY
og her taber jeg helt sutten - har prøvet mig lidt frem, men kan ikke rigtigt se forskellen!!!
Skal jeg anvende anden software?? editor i Ulead er helt fin til at multi-trimme  / klippe en optagelse

Nogen gode forslag/comments ?

Godt nytår til alle!
Avatar billede larsini Seniormester
05. januar 2011 - 10:29 #1
der er ikke kommet bare et bud på hvilke indstillinger jeg skal vælge!!! er spørgsmålet dårligt formuleret eller er emnet bare ikke interessant eller for svært ???
Avatar billede larsini Seniormester
04. februar 2011 - 16:38 #2
ingen kender svaret så jeg lukker