Avatar billede Slidas Nybegynder
29. december 2010 - 18:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til OSO opgave - it-supporter

Hej alle
Jeg er en dreng på 16 år der godt kunne bruge noget hjælp med en OSO opgave.

Så hvis du kan besvare nogle af disse spørgsmål må du meget gerne det. Jeg er nemlig gået lidt i stå så kunne godt bruge jeres hjælp :D

Hvad laver en It-supporter? Hvordan er deres dagligdag? og hvordan er job mulighederne?

Er det alle der kan arbejde med computere og netværk ?

På forhånd tag for hjælpen
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2010 - 20:31 #1
Det er meget forskelligt.

En it supporter er bunden af hierarkiet. Det er den korteste IT uddannelse der findes og dermed dem der får de mindst kvalificerede jobs (og dermed også de mindst interessante hvis du spørger mig) Hvis man er dygtig og heldig kan man selvfølgelig godt svinge sig lidt op, men så vil det ofte være en mindre virksomhed, der ikke vil betale det en længere uddannelse koster.

Typisk arbejde for en it supporter er help desk arbejde. dvs hjælpe brugere med bruger problemer eller sidde som first line support og viderestille de interessante problemer det second level folk der er bedre uddannet.

Hvis de arbejder med computere og netværk er det ofte på relativt lavt niveau, små netværk, ikke de store servere og komplicerede opgaver.

Ovenstående er set fra en større virksomhed med mange IT folk. Du vil kunne finde supporter uddannede folk der har mere spændende arbejde, men i min verden er det untagelsen.

Mit råd er at sigte højere og få en længerevarende uddannelse, mindst datafagteknikker og gerne ingeniør, supporter yder support, dvs hjælper almindelige brugere, vil du arbejde med noget af det mere spændende så skal der mere til
29. december 2010 - 23:01 #2