Avatar billede mega-hawk Nybegynder
29. december 2010 - 16:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad går der galt i denne linje?

Jeg har en rich textbox som hedder TextEditor.
Den skal være lidt fleksibel så derfor er jeg kommet op med denne kode som skulle give mig en size som er 20 pixels mindre end min form er. Men det virker ikke hvorfor?

TextEditor.Size = New Size(Me.Size.Width - 20, Me.Size.Height - 20)
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. december 2010 - 16:56 #1
Du bliver nok nød til at give lidt mere information. Hvordan virker det ikke? Bliver den for stor eller for lille?
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. december 2010 - 16:57 #2
Måske du bør se på Anchor propertien.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
29. december 2010 - 18:02 #3
How ja min fejl..

Den bliver større :o/
Ikke overdrevet stor eller noget, men den bliver større...

Anchor står til Top,Left
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. december 2010 - 18:10 #4
Hvis du sætter Anchor til Top, Left, Right, Bottom, vil den automatisk blive større og mindre når formen ændre størrelse.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
29. december 2010 - 18:22 #5
Det hjalp faktisk.

Hvad er den der Anchor så til i bund og grund?

Og bare kom med det som et svar
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. december 2010 - 21:53 #6
Anchor forbinder kanterne på tekstboksen til kanterne på formen. Hvis Anchor propertien er Top Left, sidder tekstboksen fast i øverst venstre hjørne. Hvis formen bliver større vil avstanden til tekstboksen ikke ændre sig i øverste venstre hjørne.

Sætter du Anchor til eksempelvis Right, Bottom, vil tekstboksen være fæstet til nedre højre hjørne. Hvis formen bliver større, vil tekstboksen følge med formens nedre højre hjørne.

Hvis du sætter Anchor til Left, Top, Right, Bottom, vil den sidde fast i alle hjørnerne. Når du ændre størrelsen på formen, vil alle hjørnerne følge med, og tekstboksen derfor blive større.

Jeg håber det gør det forståeligt.

Læs mere her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.control.anchor.aspx
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
30. december 2010 - 16:50 #7
jo det er forstået 1000 tak for hjælpen